تبلیغات درسایت ما
وبسایت رسمی سلطان صدا09176234226شمارهٔ مدیر_خوانندهٔ هرمزگانی09176097371
تاريخ : شنبه 4 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
تاريخ : پنج شنبه 27 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 مسلمان باشید نه به دنبال رمال

 

شخصی که مسلط به علوم غریبه بود، توانست در زمان خاصی، مکان حضور امام زمان را در بازار آهنگران شناسایی کند و پس از آن به سرعت برای دیدار ایشان راهی محل شد و مشاهده کرد که حضرت در کنار دکانی نشسته است که صاحب آن بی‌توجه به ایشان مشغول نرم کردن آهن است، اما پس از مدتی مشاهده کرد که پیرمرد صاحب دکان به امام زمان گفت: یابن رسول الله، اینجا مکان گرمی است اجازه دهید برای شما آب خنک بیاورم.  اینگونه بود که استنباط شخص سوم مبنی بر اینکه فقط خودش متوجه حضور حضرت است، غلط از آب درآمد.  پس از مدتی پیرزنی به دکان مرد آهنگر مراجعه کرد و گفت: فرزندم بیمار است و خرج مداوای او هفت درهم است، تنها دارایی من هم همین قفل است که هیچ کس در این بازار بیش از شش درهم برای آن نمی‌پردازد، به خاطر خدا آن را به قیمت هفت درهم از من بخر، مرد آهنگر با دیدن قفل بدون کلید، به پیرزن گفت که متاع او با این شرایط ۱۰ درهم ارزش دارد و در صورت ساخته شدن کلید برای آن دوازده درهم در بازار به فروش می‌رسد، حال هر یک از این دو کار را که بخواهی، برای تو انجام می‌دهم و در برابر دیدگان متعجب پیرزن ۱۰درهم در ازای خرید قفل به او پرداخت کرد، آن‌گاه بقیة‌الله رو به شاهد کرد و فرمود: برای پیدا کردن ما رمل نیندازید، اگر همه مثل این مرد، مسلمان باشید، ما به سراغ شما می‌آییم.  (قطعه ای از بیانات مهدی توکلی کارشناس علوم دینی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله)

 

soltanseda.ir  صفحهٔ نخست

 میرزائی

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , ایمان , مذهبی , حقیقت جنیان , دعاوطلسم برای مهمات وحاجات وگرفتاریها , معجزات وداستانهایش(واقعی) , ,
برچسب‌ها: دیدارباامام زمان ونصیحتهای امام (عج) , امام زمان , ,
تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

انتشار؛ سلطان میرزائی

مدیرومشاورهٔ مذهبی؛ حاج غلامرضامیرزاده

منبع ؛ ویکی فقه

 

 یکی از سیاست‌های اصلی ما رعایت احترام به صاحبان نظریه  است. اتقان و مستند بودن مطالب یکی دیگر از سیاست‌هاست که در نگارش مطالب باید رعایت شود. تدوین مطالب توسط طلاب قم، مشهد، نجف و سایر حوزه‌های علمیه با رعایت اتقان و استناد، انجام می‌شود.(ویکی فقه) 

 

 

یکی از وظایف شیعه در عصر غیبت امام زمان (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تضرع و زاری و دعا برای تعجیل در فرج آن حضرت است.

← دعا برای حل مشکل تمام عالم
انسان معمولاً در موقع گرفتاری دعا می‌کند و در راحتی غافل است البته این که چه چیزی را گرفتاری و مشکل بداند مهم است. مشکلات شخصی یا اجتماعی.
به نظر می‌رسد ریشه‌ی همه‌ی مشکلات عالم، غیبت ولی الله الاعظم است و اگر او بیاید تمام مشکلات برطرف می‌شود.

← دعا خوشحال کننده قلب امام عصر
باید‌ اندیشید که در موارد و اماکن استجابت دعا چه بخواهیم که جامع همه‌ی خوبی‌ها و خیرات باشد. بسیاری دعاها در نهایت، نجات شخص دعا کننده را به دنبال دارد و برای سایر مردم و از جمله حضرت حجت (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) سودی ندارد و مشکل او را حل نمی‌کند. در حالی که جلب منفعت برای خود با احادیثی که می‌گوید «مؤمن نیست مگر این که جان مرا از جان خودش بیشتر دوست بدارد و اهل‌بیت مرا از خانواده خود بیشتر دوست بدارد» و با آیه‌ی مودّت «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودّة فی القربی» [۱] که مزد رسالت است سازگاری ندارد.
مودّت فراتر از محبت است چون ممکن است پدری فرزندش را خیلی دوست داشته باشد ولی در اثر اختلاف با او قهر باشد، اما با پیامبر و اهل‌بیت، نمی‌شود قهر کرد، ممکن است کسی را دوست بدارد ولی کمکی به او نکند اما مؤدت ابراز حبّ با دست و زبان و سایر اعضاء است.
پس دعایی بکنیم که فایده آن خوشحالی پیامبر و خاندان او باشد و خاصه قلب امام زمان را شاد کند و نیز ثمره‌اش برای همه ی انسان‌ها از مرده و زنده باشد و بالاخره جامع همه‌ی خوبی‌ها باشد و آن دعا برای فرج قائم آل محمد (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) است.

← دعا مخصوص فرج حضرت
باید حضرت بقیة الله را برای خودش بخواهیم نه این که واسطه حل مشکلات خودمان. جمکران را بهنیت دعا برای تعجیل فرجش برویم نه برای رفع مشکلات خودمان.
در مکاشفه‌ای، امام عصر (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در حرم امام حسین (علیه‌السّلام) به مرحوم آیت‌الله بهبهانی (رحمة‌الله‌علیه) فرمود ببین اینجا که دعا مستجاب است کسی به یاد ما نیست ایشان شنید که همه برای مشکلات خودشان دعا می‌کنند).

← فرج حضرت فرج ما
در حدیث است که «اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان فی ذلک فرجکم» [۲] یعنی برای تعجیل فرج، بسیار دعا کنید به راستی که فرج شما در آن است.
این حدیث مهدوی دو نکته دارد:
یک) دعا برای فرج او، فرج ما را هم می‌رساند یعنی با آمدن آن ماء معین «قل ارءیتم ان اصبح ماؤکم غوراً فمن یاتیکم بماء معین» [۳] (این آیه به حضرت مهدی (علیه‌السّلام) تاویل شده است.) همه تشنه‌های عالم سیراب می‌شوند و مشکلاتی که داریم حل می‌شود.
دو) شاید این نکته هم استفاده شود که وقتی کسی برای حضرت دعا کند، آن حضرت هم برای مشکلات دعا کننده دعا می‌کند و چه خوب است که انسان مشمول دعای او که دعایش مستجاب است و کلید همه گنج‌های دنیا و آخرت در دست اوست بشود.
مرحوم اصفهانی در مکیال المکارم نقل کرده که امام عصر (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در عالم خواببه یکی از دوستان ایشان فرموده: هر کس مصیبت جد شهیدم را یاد کند و سپس برای تعجیل فرج و تایید من دعا کند من هم برای او دعا می‌کنم.

زمان اجابت دعا[ویرایش]



عن الصادق (علیه‌السّلام): اغتمنوا الدعاء عند خمسة مواطن: ۱ـ عند قراءة القرآن ۲ـ و عند الاذان ۳ـ و عند نزول الغیث ۴ـ و عند التقاء الصفّین للشهادة ۵ـ و عند دعوة المظلوم فانها لیس لها حجاب دون العرش.
پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) فرمودند: الدعاء بین الاذان و الاقامة لا تردّ.
و در روایات دیگر: عند طلوع الفجر ـ فی اثر المکتوبة (بعد از نماز واجب)
اذا اقشعر جلدک و دمعت عیناک و وجل قلبک فدونک دونک فقد قصد قصدک: یعنی وقتی پوست بدنت لرزید و اشکت جاری شد و قلبت خاشع شد پس آن لحظه را غنیمت شمار که مقصود تو فراهم شده است.

مکان اجابت دعا[ویرایش]



عن النبی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم)... مکان‌هایی است که دعا در آنها به اجابت می‌رسد از جمله مکّه عندالحجر الاسود، بین المقام و الباب، علی الصفا و المروة، تحت قبة الحسین (علیه‌السّلام) .

حالات اجابت دعا[ویرایش]



دعای مریض
دعای پدر برای فرزند
دعای مسافری که در معصیت نباشد تا برگردد.
دعای برادر برای برادرش در غیاب او
الدعا مع رفع الیدین
فی السجود
فی لیلة القدر
بعد از دعا برای چهل مؤمن.
موارد فوق عمدتاً از عدة الداعی/ ۵۶-۵۷ و بحار، ج۹۰، ص۳۴۳ نقل شده‌اند.
به چند روایت که مناسب بحث است اشاره می‌شود:
عن علی بن موسی الرضا (علیه‌السّلام) علیکم بسلاح الانبیاء «قیل و ما سلاح الانبیاء؟ » قال الدّعاء! [۴][۵]
عن امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نعم السلاح الدّعاء [۶]
عن الصادق (علیه‌السّلام) انّ الدّعا انفذ من سلاح الحدید [۷] [۸]
عن الباقر (علیه‌السّلام) لا تُحقِّروا صغیراً من حوائجکم فانّ احبّ المؤمنین الی الله اسئَلُهم. [۹]
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) لِیسال اَحدُکم رَبَّه حاجته کلّها حتی یَساله شِسَعُ نعله اِذا انقطع.[۱۰]
سئل ابو جعفر (علیه‌السّلام) ... انّ کثرة القراءة افضل او کثرة الدعاء؟ قال (علیه‌السّلام) الدّعاء اَما تسمع لقوله تعالی: «قل ما یعبؤ بکم ربّی لولا دعائکم» [۱۱]
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) الدّعا مخّ العبادة و لا یهلک مع الدّعاء احدٌ.
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) یدخل الجنة رجلان کانا یعملان عملاً واحداً فیری احدهما صاحبه فوقه فیقول: یا ربّ بما اعطیته و کان عملنا واحداً؟
فیقول الله تبارک و تعالی: سالنی و لم تسالنی. [۱۲]
عن الصادق (علیه‌السّلام) : کان امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) رجلٌ دعّاء.
قال امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) اعلم الناس بالله سبحانه اکثرهم له مسالة.
قال الله تعالی لموسی (علیه‌السّلام) یا موسی سلنی کل ما تحتاج الیه حتّی علف شاتک و ملح عجینک.
عن زین العابدین (علیه‌السّلام) الدّعاء یدفع البلاء النازل و ما لم ینزل. [۱۳]

 

منبع اصلی مطالب؛ویکی فقه
 اتقان و مستند بودن مطالب یکی  از سیاست‌هایست که در نگارش مطالب باید رعایت شود. تدوین مطالب توسط طلاب قم، مشهد، نجف و سایر حوزه‌های علمیه با رعایت اتقان و استناد، انجام می‌شود.

برای مشاهدهٔ کل سایت

 

کلیک

کنید 

شمارهٔ تماس بامدیردربالای سایت درحال حرکت است

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , دعاهاوآیات , ایمان , مذهبی , ,
برچسب‌ها: دعابرای امام زمان(ع) , دعای امام زمان(ع) , دعای امام عصر(ع) , دعابرای امام عصر(ع)دعای مستجاب , چرادعایمان مستجاب نمیشود , علت مستجاب نشدن دعا , حاج غلامرضامیرزاده , مداح اهل بیت هرمزگانی , مداح هرمزگانی , مداح بندرعباس , نوحه خانهای هرمزگانی , مداح های هرمزگانی , غلامرضامیرزاده ,
تاريخ : یک شنبه 9 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

فاصلهٔ زیارتهای عراقباایران وشهرهای مرزی

 

(حاج غلامرضامیرزاده)

 

 

شمارهٔ تماس حاج غلامرضامیرزاده

مداح اهل بیت(ع)

09300199846

 

فاصله تهران بغداد ۹۰۰ کلیومتر

فاصله بغداد تا کاظمین ۸ کیلومتر

فاصله بغداد تا سامرا ۱۱۱ کیلومتر

فاصله بغداد تا نجف ۱۶۵ کیلومتر

فاصله بغداد تا کربلا ۱۰۲ کیلومتر

فاصله نجف تا کربلا ۸۰ کیلومتر

فاصله نجف تا کوفه ۱۰ کیلومتر

نجف تاسامراء ۲۸۷کیلومتر

فاصله -مرزشلمچه تانجف۴۶۰کیلومتر

فاصله حرم امام حسین با حرم برادرش ابوالفضل ۳۰۰متر

فاصله کربلاتا شهر مُسیّب ، مدفن و زیارتگاه آن دو شهید نوجوان۲طفلان مسلم۴۰کیلومتر است

 

نجف تاسیدمحمد ۲۴۹ کیلومتر – تا۲طفلان مسلم ۱۱۶کیلومتر

کربلا تاسیدمحمد ۱۸۴کیلومتر – تا۲طفلان مسلم ۳۸کیلومتر

مهران تاکوت ۸۲کیلومتر – مهران تادیوانیه ۲۲۷کیلومتر

مهران تاحله 238 کیلومتر– مهران تابغداد ۲۵۵کیلومتر – مهران تا نجف 303کیلومتر

مهران تاکربلا ۲۸۰کلیومتر – مهران تاکاظمین 283 کیلومتر-

مهران تاسامراء 444کیلومتر – مهران تاسیدمحمد ۴۰۹کیلومتر – مهران تا۲طفلان مسلم : ۲۷۲کیلومتر

مرزخسروی تاکوت 341کیلومتر – مرزخسروی تادیوانیه ۳۹۵کیلومتر – مرزخسروی تاحله ۳۰۵ کیلومتر-

مرزخسروی تابغداد 190کیلومتر – خسروی تا نجف 380کیلومتر – خسروی تاخانقین 10کیلومتر – خسروی تامقدادیه 102 کیلومتر- خسروی تا بعقوبه 130کیلومتر- خسروی تاکربلا ۳۱۵کیلومتر – خسروی تاکاظمین 203کیلومتر – خسروی تاسامراء ۳۲۶کیلومتر – خسروی تاسیدمحمد۲۹۱کیلومتر – خسروی تاطفلان مسلم 281کیلومتر

نجف تا کربلا 78کیلومتر – نجف تابغداد 161کیلومتر – نجف تابصره 467کیلومتر – نجف تاحله ۶۱ کلیومتر- نجف تا رمادی ۲۷۱کیلومتر- نجف تا بعقوبه 227کیلومتر- نجف تا دیوانیه ۷۵کیلومتر –

نجف تاکاظمین 180کیلومتر – نجف تاسامراء ۲۸۷کیلومتر – نجف تاسیدمحمد۲۴۹کیلومتر – نجف تا۲طفلان مسلم 116کیلومتر

کربلا تابغداد 108کیلومتر – کربلا تاکوت۱۹۷کیلومتر – کربلا تاحله ۴۲کیلومتر – کربلا تا رمادی 218کیلومتر –

کربلا تابعقوبه 184کیلومتر – کربلا تادیوانیه ۱۴۴ کیلومتر- کربلا تا بصره ۵۲۴کیلومتر – کربلا تاکاظمین 115کیلومتر –

کربلا تا سامراء 220کیلومتر – کربلا تا سیدمحمد۱۸۴کیلومتر – کربلا تا 2طفلان مسلم ۳۸کیلومتر


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , اشعاری ازجنس نیایش , دعاهاوآیات , موضوعات مفیدبرای همه , داستانهای واقعی , هنرکده , ایمان , مذهبی , نوحه ومداحی , ,
برچسب‌ها: حاج غلامرضامیرزاده , مداح اهل بیت هرمزگانی , مداح هرمزگانی , مداح بندرعباس , نوحه خانهای هرمزگانی , مداح های هرمزگانی , غلامرضامیرزاده , ,
تاريخ : یک شنبه 20 تير 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

با توجه به درهم آمیختگی انسان‌ها که خوب و بد و زشت و زیباراستگو و دروغ‌گو و امانت‌دار و خیانت‌کار و وفاکننده به پیمان و عهدشکن و غیر آن و در یک محیط کوچک یا بزرگ زندگی می‌کنند وفا ناگزیر از زندگی جمعی و روابط دوستانه با دیگران هستیم. برای سودمند بودن دوستی‌ها و در امان بودن از شرارت‌ها و مفاسد دوستان ناباب، چاره‌ای جز گزینش دوست نداریم. 

امام صادق علیه‌السلام به یکی از دوستان خود فرمود: کسانی را که تو دوست می‌پنداری وقتی بیازمایی، چند دسته‌اند: برخی مانند شیرند در پرخوری و حمله‌وری و برخی گرگند در زیان رساندن و برخی مانند سگ و چاپلوس و دم جنبانند. برخی روباهند و حیله‌گر و دزد و چهره‌های مختلف دارند اما کارشان یکی است. 

خوب دقت کن که فردا که تنها و بی یار و یاور و بی همسر و فرزند خواهی ماند و به جز خدا فریاد‌رسی نداری.چه خواهی کرد؟ 

حضرت علی‌علیه‌السلام می‌فرماید: «امتحان را در گزینش دوستان بر هر چیزی مقدم بدار، چرا که امتحان و معیاری است که بین خوبان و بدان فاصله می‌اندازد و آن‌ها را از یک‌دیگر جدا می‌کند.» 
در سخنان بزرگان دین و راه‌های مختلفی برای امتحان دوست ارائه شده است که ما به برخی از آن‌ها به طور فشرده اشاره می‌کنیم: 

جمع‌های دوستانه این‌طور نیست که همه‌ی امور و برخوردها رضایت‌بخش و با سلیقه و میل و روحیات یک‌‌یک افراد سازگار باشد. به جز معصومان «علیه‌السلام» انسان‌های دیگر مصون از اشتباه نیستند و ممکن است از روی عمد یا خطا لغزش‌هایی از سوی برخی دوستان صورت بگیرد و سبب رنجش دیگران شوند. 

از این رو هر یک از دوستان بر اساس حکم عقل و آموزه‌های دینی باید قبل از هر چیز با تمرین و سعه صدر و قدرت لازم برای تحمل این قبیل لغزش‌ها را کسب کنند تا بتوانند با اخلاقی نیکو و برخوردی شایسته و به دور از خشم و متوسل شدن به ابزار ناروا از کنار آنها عبور کنند و بر دوستی خود تداوم بخشند. 

بزرگان دین ظریفت نداشتن و برخوردار نبودن از سعه صدر و قدرت تحمل لغزش‌های دوستان را از جمله‌ی عوامل منفی و از صفات ناپسند دوستان دانسته و توصیه کرده‌اند دوستان خود را با توجه به این نکته انتخاب کنند. 

امام صادق علیه‌السلام به بعضی از اصحاب خود فرمود: «کشی که سه بار با تو خشمگین شد و در حق تو بد نگفت او را دوست خود کن.» 

آن حضرت در جایی دیگر می‌فرماید: «کسی را به علامت دوستی نشناس تا او را در سه چیز آزمایش کنی: 
1-به خشمش بنگر که آیا او را از حق به باطل می‌کشاند یا خیز 
2-در درهم و دینار 
3-مسافرت کردن 


یار آن بود که صبر کند بر جفای یار 
ترک رضای خویش کنددررضای یار 

دوست واقعی کسی است که به ستم و جفای دوست خود بردبار باشد و رضایت او را بر رضای خود مقدم دارد. 

 

منبع:رشدشبکهٔ ملی مدارس

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , اجتماعی_خانواده_زندگی , موضوعات مفیدبرای همه , ,
برچسب‌ها: چگونه دوست ودشمن خودرابشناسیم , شناخت دوست ودوشمن , دوست وشمن , ,
تاريخ : دو شنبه 7 تير 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 


يكى از مسائل مهم در مورد دعا رعايت آداب دعا از جمله زمان دعا است ، اولياء خدا مترصد اوقات بودند و بهترين زمان ها را براى دعا انتخاب مینمودند.  soltanseda.ir

حضرت فاطمه (س) میفرمايد: از پيامبر (ص) شنيدم : در روز جمعه ساعتى است كه هيچ مسلمانى مراقب آن نبوده كه حاجت خيرى از خداى عزوجل بخواهد مگر آنكه حاجت او را برآورده ساخته است.

فاطمه (س) میگويد : عرض كردم يا رسول‏اللَّه آن چه ساعتى است؟ فرمود: آن هنگامى است كه نصف قرص خورشيد در موقع غروب پنهان شود.

پس از آن فاطمه به غلام خود فرمود: بر فراز بام برو و چون ديدى نصف قرص خورشيد در هنگام غروب پنهان شد به من خبر ده تا دعا كنم.


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: حدیث , دعاهاوآیات , ,
برچسب‌ها: بهترین ساعات دعا , بهترین وقت دعاکردن که مستجاب شود , دعابه سفارش حضرت فاطمهٔ زهرا(س) ,
تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

حضرت علی (علیه‎السلام) می‎فرماید:

«فأحبب لغیرك ما تحب لنفسك و اكره له ما تكره لها(1)؛ آنچه كه براى خود دوست می‎داری، برای دیگران هم دوست بدار و آنچه براى خود نمى‏پسندى، براى دیگران هم مپسند.

 

شرح حدیث:

یك ضرب‏المثل فارسى مى‏گوید: "آنچه به خود نمى‏پسندى، به دیگران روا مدار."  و ضرب‏المثل دیگرى مى‏گوید: "یك سوزن به خودت بزن، یك جوالدوز به مردم." این دو ضرب‏المثل، و دهها ضرب‏المثل دیگر، و شعرها، و كلمات كوتاه و بلند بسیارى كه در زبان و ادبیات ما، در باره همین موضوع صحبت می‎كند، همه، با الهام گرفتن از سخن امام (علیه‏السلام)، و در توضیح و تشریح آن گفته شده و رواج پیدا كرده است.

و منظور از تمام این سخنان، آن است كه درباره یكى از دستورات عمیق و پر معنى اسلام، به شكل‎هاى گوناگون، توضیح داده شود. بر اساس این دستور والا و زندگى‎ساز اسلام، ما انسانها وظیفه داریم كه در هر كارى، رعایت حال دیگران را نیز بكنیم. یعنى همیشه خودمان را به جاى دیگران بگذاریم، و با مردم طورى رفتار كنیم، كه دوست داریم دیگران با ما همانطور رفتار كنند.

كسی كه به مشكلات و ناراحتی‎هاى دیگران اهمیت نمى‏دهد، باید حساب كند كه آیا خودش مى‏تواند همان مشكلات و ناراحتی‎ها را تحمل كند، یا نه، به زبان ساده‏تر باید گفت: هر كس راضى شود كه یك جوالدوز به تن دیگرى فرو رود، باید با انصاف و مروت حساب كند كه آیا خودش حاضر است یك سوزن به تنش فرو رود، یا نه؟

مسلمان مومن واقعى، كسى است كه براى دیگران نیز به اندازه خودش، راحت و آسایش و حق استفاده از مواهب زندگى را بخواهد و اصولا آسایش و خوشبختى خود را، در آسایش و خوشبختى دیگران جستجو كند.

 

منبع/جامعهٔ علمی امیرالمؤمنین


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , ,
برچسب‌ها: هرچه برای خودمی پسندی , برای دیگران بپسند , وهرچه رابرخودنمی پسندی برای دیگران هم مپسند ,
تاريخ : دو شنبه 17 خرداد 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 
 
دعایی که رد خور ندارد
حضرت محمد(ص) فرمود: هر دلسوخته و هر مصیبت‌زده و هر اندوهناک و غمناک و هر کسی که در خطر دزد و آتش‌سوزی باشد آن(دعا) را بخواند، خداوند برای او وسیله رهایی فراهم می‌سازد.
 
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، ابن عباس می‌گوید: علی ابن ابی طالب نزد پیامبر اکرم(ص) آمد و چیزی از آن حضرت درخواست کرد، پیامبر (ص) به او فرمود: یا علی!

به حق آن که مرا به پیغمبری فرستاد سوگند که نزد من هیچ از کم و بیش نیست، ولی تو را چیزی می‌آموزم که دوست من جبرئیل برای من آورد و گفت: یا محمد! این هدیه‌ای است از نزد خدای عزوجل که تو را با آن گرامی داشته و به هیچ کس از پیامبران پیشین این هدیه را نداده است و آن جملاتی است که هر دلسوخته و هر مصیبت زده و هر اندوهناک و غمناک و هر کسی که در خطر دزد و آتش سوزی باشد، آن را بخواند و هر بنده‌ای که از پادشاهی بترسد و آن کلمات را بگوید، خداوند برای او وسیله رهایی فراهم می‌سازد و آن نوزده جمله است که چهار جمله آن بر پیشانی اسرافیل نوشته شده و چهار جمله‌اش بر پیشانی میکائیل و چهار جمله آن بر گرداگرد عرش و چهار جمله‌اش بر پیشانی جبرئیل و سه جمله آن در جایی که خدا خواسته، نوشته شده است.

 

 

 

 

علی(ع) عرض کرد: یا رسول‌الله! چگونه آن‌ها را بخوانیم؟ پیامبر(ص) فرمود: بگو:

 

یا عِمادَ مَن لا عِمادَ لَهُ، وَ یا کَریمَ العَفوِ، وَ یا حَسَنَ البَلاءِ، وَ یا عَظیمَ الرَّجاءِ، وَ یا عَونَ الضُّعفاءِ، وَ یا مُنقِذَ الغرقی، وَ یا منجِیَ الهَلکی، یا مُحسِنُ یا مُجمِلُ، یا مُنعِمُ یا مُفضِلُ، أنتَ الذی سَجَدَ لکَ سَوادُ الیلُ، و نورُ النهار، وَضَوءُ القمرَ، و شعاعُ الشَّمسِ، و دویُّ الماءِ، وَ خفیفُ الشَّجَر، یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ، انتَ وَحدَکَ لا شریکَ لَکَ. آن گاه می‌گویی: بار‌الها! با من چنین و چنان کن که به طور مسلم از جای خود بر نمی‌خیزی تا این که دعای تو مستجاب شود. شيخ كفعمی، كتاب «بلد الامين»

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: حدیث , ,
برچسب‌ها: دعایی بزرگ وردنشدنی ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرين مطالب
1111111111 11111111111
سلام
سلام

سلطان هستم از اینکه قدم بر دیده ما نهادید از شما کمال تشکر را دارم.

ارسال پیامک به سلطان
باتشکر از بازدیدشما،با ما در شبکه های اجنمایی نیز همراه شوید

/
وبسایت رسمی سلطان صدا،خوانندهٔ بندرعباسی /مرتضی میرزائی

بستن عکس