وبسایت رسمی سلطان صدا09176234226شمارهٔ مدیر_خوانندهٔ هرمزگانی09176097371
تاريخ : یک شنبه 24 بهمن 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

در جلسه نمایندگان هرمزگان در مجلس با رئیس دانشگاه آزاد کل کشور چه گذشت؟ (+تصاویر)

 توجه،توجه،توجه،توجه

باتماس مستقیم باسلطان میتوانیدپیامهای خودتان رابه نمایندگان مجلس بدهید،پس روی عکس سلطان که دروسط سایت نمایش داده میشه کلیک کنید 
آشوری با بیان اینکه برکات زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان غیرقابل انکار است، گفت: اگر جهت‌گیری‌های توسعه استان را تبیین کنیم، هرمزگان استانی است با مزیت‌های نسبی و تصور این است که این استان وابسته به دریا است در حالی که ...
  

به گزارش جنوب ایران به نقل از ایسنا، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی به احترام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشعاری را قرائت کرد و گفت: از رئیس این واحد بندرعباس که تلاش مضاعفی برای توسعه علمی در سطح استان انجام می‌دهد، تشکر می‌کنم.

 

در ادامه محمد آشوری تازیانی، دیگر نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با خیر مقدم به دکتر میرزاده و هیات رئیسه دانشگاه یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی را گرامی داشت.

وی گفت: ‌دانشگاه آزاد اسلامی امروزه واقعا امروزه در حوزه علمی و فرهنگی کشور تاثیرگذار است و رئیس واحد بندرعباس نقش خاص و تلاش بسیاری را برای توسعه علمی منطقه کشیده‌اند.

آشوری با بیان اینکه برکات زیاد دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان غیرقابل انکار است، ادامه داد: اگر جهت‌گیری‌های توسعه استان را تبیین کنیم، هرمزگان استانی است با مزیت‌های نسبی و تصور این است که این استان وابسته به دریا است در حالی که 20درصد ظرفیت اشتغال استان در حوزه تجارت ایجاد شده است.

وی بر بازنگری رشته‌ها متناسب با ویژگی‌های استان تاکید کرد و از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست در این زمینه ستادی را برای هماهنگی با همکاری استانداری تشکیل دهد.

آشوری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از حیث کمی و کیفی می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. نظام آموزشی ما به دلیل فقدان مهارت‌محوری اشکال اساسی دارد. خروجی دانشگاه‌ها از مهارت کافی برخوردار نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

در ادامه احمد مرادی، نماینده بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از مجموعه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد و گفت: در استان هرمزگان حدود 90هزار نفر مشغول به تحصیل هستند و می‌توانیم افتخار کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 43درصد دانش‌آموختگان استان را پوشش داده است و خود من افتخار می‌کنم که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌ام.

وی بر توسعه رشته‌های متوازن و مسائلی که به اشتغال استان کمک می‌کند تاکید کرد و از هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خواست با توجه به قابلیت‌های هرمز، دانشگاه این شهر به واحد تبدیل شود.

مرادی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند سهم قابل توجهی از ارتقای سطح فرهنگی داشته باشد و اگر به دانشجویان و استادان بیشتر توجه شود تاثیرات به مراتب بیشتری دارد.

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واحد بندرعباس به لحاظ معماری، نه تنها در استان بلکه در کشور هم یک الگو است و احساس می‌کنیم تاسیس واحدهای دانشگاه می‌تواند کمک زیادی به سطح فرهنگی و علمی بندرعباس و شهرهای اطراف آن کند. زمینه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است مطمئنا جای ایراد و اشکال نیست و قطعا نگاه‌ها به ارتقای وضعیت موجود است.

در ادامه دکتر مجتبی علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به وضعیت رشته‌های این دانشگاه در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت:‌ در سال 92 در مقطع کارشناسی‌ارشد 89 رشته‌محل وجود داشت که در سال 95 به 122 رشته‌محل افزایش یافته است. همچنین در مقطع دکتری تخصصی از 92 تا 95 رشته‌محل‌ها از 6 به 32 ارتقا یافته است و در مجموع در مهر 92 از 441 رشته‌محل در سال 95 به 528 رشته‌محل در همه مقاطع تحصیلی رسیده‌ایم.

در جلسه نمایندگان هرمزگان در مجلس با رئیس دانشگاه آزاد کل کشور چه گذشت؟ (+تصاویر)

محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامینیز در ادامه گفت: ‌در طول سه سال گذشته 26هزار متر مربع از پروژه‌های عمرانی استان به اتمام رسیده است و حدود 23هزار متر مربع دیگر در دست ساخت است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیشرفت حدود 60درصدی آن‌ها در سال 96 حدود 14هزار مترمربع دیگر هم به اتمام برسد.

در پایان این جلسه دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز استان هرمزگان را جزء استان‌های موفق دانشگاه در اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی دانست و گفت:‌ بیش از 30 کانون، 11 نشریه و 11 تشکل سیاسی در سطح استاد و دانشجو در این استان وجود دارد.

وی گفت: چون ظرفیت گردشگری استان زیاد است باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.در بخش شیلات، طرح ملی اخلاق حرفه‌ای برعهده استان هرمزگان است و این استان توانسته‌ است اولین جشنواره وحدت شیعه و سنی را در بندرعباس برگزار کند.

(جنوب ایران منبع)




|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: اخبارهای بروزسایت , ,
برچسب‌ها: نمایندگان مردم هرمزگان ,
مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرين مطالب
1111111111 11111111111
سلام
سلام

سلطان هستم از اینکه قدم بر دیده ما نهادید از شما کمال تشکر را دارم.

ارسال پیامک به سلطان
باتشکر از بازدیدشما،با ما در شبکه های اجنمایی نیز همراه شوید

/
وبسایت رسمی سلطان صدا،خوانندهٔ بندرعباسی /مرتضی میرزائی

بستن عکس