گفتگوبامحمدسعیدنژاد گفتگوبامحمدسعیدنژاد
وبسایت رسمی سلطان صدا09176234226شمارهٔ مدیر_خوانندهٔ هرمزگانی09176097371
تاريخ : یک شنبه 24 بهمن 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

توجه نوجه 

 

منتظر خبرهای جدیدوبروز

 

 

ازنمایندگان مجلس/ وزیرراه درهمین سایت باشید

 

______________________ 
 

مخالفت با رانت‏ و انحصار

 

در قراردادهای

بنادر/

 

گفتگو با محمد سعیدنژاد

(( مارین نیوز))

مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی در اولین گفت‏وگوی خود با خبرنگاران به پرسش‏های مارین نیوز درباره روند قراردادها و مناقصات این سازمان و نوع تعامل با انجمن‏های تخصصی پاسخ داد.

محمد سعیدنژاد در پاسخ به این پرسش خبرنگار مارین نیوز که «آیا این سازمان با مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از برخی قراردادها و مناقصات سال‏های اخیر  همکاری خواهد داشت؟»، تأکید کرد: ما باید در کنار مجلس و با مجلس کار کنیم. مجلس اگر حمایت و پشتیبانی نکند؛ هیچ‏کدام از برنامه‏های سازمان بنادر و دریانوردی محقق نخواهد شد.

وی افزود: اولین اقدام من، تنظیم برنامه‏ها و ارائه آن بهکمیسیون عمران مجلس خواهد بود و با حضور نمایندگان  محترم، در مورد برنامه‏ها بحث خواهیم کرد و حتما از نکات و دیدگاه‏های آنها استفاده خواهیم کرد.

سعیدنژاد در مورد امکان بازنگری یا لغو قراردادها و مناقصات بحث‏انگیز دریایی و بندری که در دو سال اخیر منعقد شده است، گفت: آنچه که در چارچوب قانون انجام گرفته؛ همه باید حمایت کنیم تا مورد اجرا قرار بگیرد و ما حتما کاری فراتر از قانون انجام نخواهیم داد.

وی تأکید کرد: در آینده هم سعی خواهیم کرد که همه واگذاری‏ها و خصوصی‏سازی‏ها در یک فضای کاملا شفاف و رقابتی باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: هرگونه رانت‏خواری و انحصارگرایی در قراردادها و مناقصات این سازمان سم مهلکی برای بخش دریایی کشور خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مارین نیوز مبنی بر اینکه «یکی از محورهای حکم شما آزادسازی و خصوصی‏سازی فعالیت‏ها در بنادر کشور است؛ اما ما در قراردادهای اخیر سازمان شاهد واگذاری عمده‏ترین کارها به شرکت‏های وابسته صندوق بازنشستگی سازمان بنادر بوده‏ایم. سیاست شما در قبال این شرکت‏ها چیست؟»، اظهار داشت: برای من، تفاوتی بین شرکت‏ها وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قراردادهای هر شرکتی چه در بخش خصوصی و چه شرکت‏های وابسته به کارکنان و بازنشستگان سازمان بنادر، حتما باید بررسی شود. اگر آن شرکت در چارچوب قانون کشور عمل کرده باشد؛ حتما هم ما و هم مجلس و قوه قضاییه از آن حمایت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ما بعنوان یک سازمان دولتی باید انگیزه‏های کافی برای سرمایه‏گذاری و فعالیت بخش خصوصی در حوزه‏های دریایی و بندری را فراهم و بسترسازی کنیم تا حضور بخش خصوصی گسترش یابد و در یک فضای کاملا رقابتی بتوانند خدمات مناسب‏تر و بهتری را به مردم ارائه دهند.

سعیدنژاد در مورد تعامل با نهادهای مدنی و انجمن‏های تخصصی دریایی نیز گفت: حتما با همه این نهادها و تشکل‏ها ارتباط سنگین و جدی برقرار خواهم کرد و اعتقاد دارم بدون کمک آنها، ما نمی‏توانیم کار خاصی صورت دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت اپراتور بندر شهیدرجایی نیز اظهار داشت: ظاهرا این  موضوع در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار دارد و حکم قوه قضاییه برای همه ما لازم‏الاجرا خواهد بود و در چارچوب آن عمل خواهیم کرد.

وی در مورد برنامه‏های سازمان بنادر برای لایروبی اروند نیز  گفت: همانطور که در سخنان وزیر راه و شهرسازی بود، اروند شاه کلید توسعه اقتصاد خوزستان است. این موضوع باید بطور جدی در حوزه‏های مختلف سیاسی و اجرایی پیگیری شود تا انشاءالله در آینده نزدیک شاهد لایروبی اروند باشیم و بتوانیم استفاده بیشتری از بنادر خرمشهر و آبادان ببریم.

سعیدنژاد همچنین در پاسخ به سؤالی، تحریم‏های جدید اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی را «غیرقانونی» خواند و از  پیگیری‏های سازمان بنادر برای کاهش تحریم‏های حمل‏ونقل دریایی کشور خبر داد.

 



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: اخبارهای بروزسایت , ,
برچسب‌ها: lمخالفت با رانت‏ و انحصار در قراردادهای بنادر/ گفتگو با محمد سعیدنژاد ,
مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرين مطالب
1111111111 11111111111
سلام
سلام

سلطان هستم از اینکه قدم بر دیده ما نهادید از شما کمال تشکر را دارم.

ارسال پیامک به سلطان
باتشکر از بازدیدشما،با ما در شبکه های اجنمایی نیز همراه شوید

/
وبسایت رسمی سلطان صدا،خوانندهٔ بندرعباسی /مرتضی میرزائی

بستن عکس