آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو (تصاویرکامل +ویدیو)
وبسایت رسمی سلطان صدا09176234226شمارهٔ مدیر_خوانندهٔ هرمزگانی09176097371
تاريخ : پنج شنبه 30 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

ویدیوی کامل

آتش سوزی ساختمان پلاسکو

ادمین؛میرزائی 

 

 
منبعPressTV
 
 
نمایی از هوایی از آتش‌سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو در تهران
نمایی از هوایی از آتش‌سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو در تهران

ساختمان 17 طبقۀ پلاسکو در مرکز تهران که زمانی بلندترین ساختمان پایتخت ایران به شمار می‌رفت، پس از 55 سال بر اثر آتش‌سوزی گسترده‌ای فروریخت.

گزارش‌های منتشره از احتمال مرگ ده‌ها نفر از جمله شماری آتش‌نشان در این حادثه خبر می‌دهد.

آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو (عکس از خبرگزاری میزان)

عکس‌هایی از داخل ساختمان پلاسکو هنگام آتش‌سوزی و دقایقی پیش از فرو ریختن

پلاسکو فروریخت

اشک آتش‌نشانان

PressTVمنبع


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: اخبارهای بروزسایت , ,
برچسب‌ها: آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو , پلاسکو , خبرساختمان پلاسکو ,
تاريخ : چهار شنبه 29 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 

مستند شوک:کیف قاپی و سرقت

 

مسلحانه/کلیپ جالب و دیدنی

لطفاتماشاکنید

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , شوک/حوادث , ,
برچسب‌ها: سرقت مسلحانه , دزدی , شوک , برنامهٔ شوک ,
تاريخ : سه شنبه 28 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

قوانین برای حمایت ازکارگر 

 یکی از موارد متعددی که به‌وسیله آن از سوی کارفرما در حق کارگر اجحاف می‌شود، بحث اخراج کارگر و محروم کردن آن‌ها از ادامه کار است. در ادامه و در قالب چند سئوال‌ به مشکلات و پرسش‌هایی که اصولاً بین کارگر و کارفرما وجود دارد، می‌پردازیم. شرایط نابرابر قراردادهای کارگری باعث شده است که قوانین کار به سمت حمایت بیشتر از کارگران تغییر یابند. در این قوانین آیا کارفرما می‌تواند به‌راحتی کارگر را اخراج کند؟ خیر، در قانون کار ایران، برای حمایت شغلی از کارگران،  اجازه اخراج آن‌ها فقط در شرایط خاصی به کارفرما داده‌شده است و اخراج غیرموجه کارگر، عواقبی برای کارفرما به همراه می‌آورد.

  • در برابر کارفرمایی که به‌ناحق دست به اخراج کارگری زده است، او چه کاری می‌تواند بکند؟

در این شرایط، کارگر باید پیگیری‌های خود را از مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما (موضوع فصل نهم قانون کار) شروع کند. البته کارگران لازم نیست از همان ابتدا روانه مراجع حل اختلاف شوند، بلکه درصورتی‌که 2 طرف به صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود علاقه داشته باشند، می‌توانند ابتدا از طریقسازش و روش‌های کدخدامنشی سعی در حل اختلاف کنند.  سازش به این معنی است که طرفین با ارجاع اختلاف به شخص یا اشخاص مورد اعتماد و منتخب خود، از آن‌ها بخواهند که بین آنان سازش برقرار کرده یا راه‌حلی برای سازش پیشنهاد کنند، بدون اینکه وارد رسیدگی حقوقی و قضایی شوند. سازش به قواعد و ترتيبات خاصي نیاز ندارد و طرفين در هر زمان و در هر مرحله از اختلاف، می‌توانند اختلاف خود را از طریق سازش خاتمه دهند.

  • در قانون چه موارد موجهی برای اخراج کارگر پیش‌بینی شده است؟

دایره مواد موجه اخراج کارگران محدود است. تقصیر کارگر یکی  از دلایلی است که به کارفرما اجازه اخراج وی را می‌دهد. این تقصيرها شامل اموري است كه به رفتار كارگر مربوط می‌شود يا نظم كارگاه را بر هم می‌زند. مثلاً در صورت غیبت یا تأخیر کارگر در محل کار، کارفرما می‌تواند نسبت به مدت زمان غیبت وی در کارگاه، از مزد و مزایای او کسر کند و اگر این غیبت یا تأخیرها به حدی باشد که از مصادیق قصور تلقی شود، می‌توان کارگر خطاکار را اخراج کرد. مشكلات اقتصادي كارگاه (تعطيل شدن  كارگاه) درصورتی‌که بنا به تشخيص مراجع حل اختلاف، امكان بازگشايي كارگاه وجود نداشته باشد، عذر موجه دیگری است که به کارفرما اجازه اخراج کارگر را می‌دهد. بنابراین، اخراج زمانی موجه خواهد بود که کارگر در دوره آزمایشی بوده یا اینکه  اخراج ناشی از قصور و تقصیر کارگر باشد که این نوع اخراج، در ماده 27 قانون کار پیش‌بینی شده است.

  • آیا در قانون موارد ناموجه اخراج کارگر نیز پیش‌بینی شده است؟

بله، اخراج کارگر در موارد زیر ناموجه است: اخراج به دليل شكايت از كارفرما، اخراج به دليل نامزد شدن در تشکل‌های كارگري و اخراج به دليل عضويت در تشكل‌های كارگري. 

  • فرض بگیریم کارگری از سوی کارفرما به دلیل واهی اخراج شده است، آیا کارگر می‌تواند از وی خسارت بگیرد؟

بله، به هر حال تامین شغلی برای کارگران به معنی حمایت از وسیله امرار معاش یک خانواده است. بنابراین درصورتی‌که کارگری به‌ناحق از کار خود اخراج شود، نخستین کار برایجبران خسارت او، دستور به بازگشت به محل کار است.

  • قانون چه تمهیداتی برای جبران خسارت کارگری که به ناحق اخراج شده، در نظر گرفته است؟

در قانون كار، برای پرداخت خسارت اخراج، علاوه بر صدور حکم بازگشت به کار، تأکید شده است که حق‌السعي وی از  تاريخ اخراج تا تاريخ بازگشت به كار پرداخت شود. بنابراین، بر اساس ماده 165 قانون كار، در‌صورتي‌كه هيأت حل اختلاف، اخراج كارگر را غيرموجه تشخيص دهد، موظف است ضمن صدور حكم بازگشت به كار، حق‌السعي كارگر اخراجي را هم از تاريخ اخراج تعيين کند، مگر آنكه کارگر و کارفرما توافق کرده باشند که حق‌السعي کمتری پرداخت شود يا اصلاً چنین پولی رد و بدل نشود. بنابراین، کارفرما در صورت اخراج غیرموجه کارگر، نه تنها باید شغل وی را باز‌پس‌دهد، بلکه باید بخشی از خسارت‌هایی را هم که به او وارد شده است جبران کند.

  • اگر اخراج موجه باشد، نتیجه شکایت چه می‌شود؟

هر روز پرونده‌های متعددی برای اجرای آرای شوراهای حل اختلاف در این خصوص در دادگستری تشکیل می‌شود و از سوی اداره اجرای احکام دادگستری به نتیجه می‌رسد. در مواردي كه مرجع حل اختلاف، اخراج كارگر را موجه تشخيص دهد، به ازاي هر سال 30 روز حقوق تحت عنوان «مزاياي سنوات خدمت» تعيين می‌کند و کارفرما باید این مبلغ را به کارگر اخراج شده بپردازد.

  • مزد سنوات کارگرانی که سال‌ها نزدی یک کارفرما کار کرده‌اند، چطور محاسبه می‌شود؟

در مورد کارگرانی که سوابق کار متناوب نزد کارفرما داشته باشند اگر بین کارگر و کارفرما اختلافی برای محاسبه سنوات ایجاد شود، مثلا کارگر مدعی تناوت کار باشد اما کارفرما ادعا کند که در در کار وقفه ایجاد شده است، مرجع حل این اختلاف قانون کار با کار کارشناسی و بررسی و تحقیق است تا ادعای دو طرف ثابت شود. در این باره اگر مراجع حل اختلاف تشخیص دهند که ایجاد وقفه در کار اتفاقی معمولی در کارگاه بوده است و کارگر هم سنوات سوابق کار قبلی خود را دریافت نکرده است، مجموع سوابق کار کارگر در کارگاه به عنوان سابقه کار کلی محاسبه و منظور می‌شود.

  • مرجعی رسیدگی به اخراج موجه یا غیرموجه کارگر کجاست؟

همانطور که مطرح شد کارفرما در موارد محدودی اجازه اخراج کارگر خود را پیدا می‌کند و بسیاری از تصمیمات کارفرمایان در این خصوص در هیات‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما ابطال می‌شود.

  • هیات‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما کجاست و کارگر برای استفاده از این حقوق باید به کجا مراجعه کند؟

مرجع قانونی در مرحله بدوی هیأت تشخیص نام دارد. در این مرحله، کارگر می‌تواند به اداره کار محل کارگاه مراجعه کند. در  این مرحله، شکایت به هیأت تشخیص ارجاع می‌شود. بنابراین، کارگر و کارفرما اجباری به سازش ندارند و اگر اختلاف آنها همچنان پابرجا بود، برای حل اختلاف باید در مرحله اول به هیات تشخیص واقع در اداره کار و امور اجتماعی مراجعه کنند. این هیات صلاحیت رسیدگی و تصمیم‌گیری در مورد هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز را که ناشی از اجرای مقررات قانون کار باشد، داراست. همچنین رسیدگی به اختلافات ناشی از قراردادهای کار که برای مدت موقت یا برای انجام کار معین منعقد شده باشد، در صلاحیت این هیات قرار دارد. کارفرما هم در صورتی که کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد یا آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض کند، حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی ‌کار، علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به  نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به عنوان حق سنوات به وی بپردازد و قرارداد کار را فسخ کند.  اگر مسأله با توافق حل نشد، این مورد نیز در صلاحیت هیات تشخیص قرار دارد.

از؛یاسا


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: حقوق کارگر , ,
برچسب‌ها: حق کارگر , کارگر , حقوق کارگر ,
تاريخ : یک شنبه 26 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

گفتگوباتتلو،

جعبه سیاه 3 - گفتگوی جنجالی اردشیر

 

احمدی با امیر تتلو


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: موسیقی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , هنرکده , ,
برچسب‌ها: تتلو , موزیک ,
تاريخ : دو شنبه 20 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

کلیپ نجات دادن کودک خوردسال

 

 

ازمرگ ،توست برادردوقلویش

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: حوادث , ,
تاريخ : یک شنبه 19 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 

 انتشار؛میرزائی
این خبر به روز رسانی می شود:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و رهبری پس از عمری مجاهدت، دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت.
 
خبرگزاری ایلنا: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و رهبری پس از عمری مجاهدت، دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت.
 
 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که عصر امروز به علت عارضه‌ قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود، در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود. وی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور  در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بود،

وی در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده این مجلس بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست این نهاد را برعهده داشت.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت 
 
 
 
زندگی‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
 
خبرگزاری فارس: اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ماه سال 1313ه.ش (برابر با 4 آگوست 1934) در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از 9 فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌ بی‌بی صفریان است.

پدرش با تحصیلات حوزوی از باغداران و تاجران پسته بهرمان از توابع بخش نوق رفسنجان بود. نام خانوادگی هاشمی برای خانواده ایشان، با آن‏ که سیّد نیستند، به این دلیل انتخاب شده است که نام جدّ پدری وی حاج هاشم بوده است که در سرتا سر منطقه، املاک و امکانات زیادی داشته است. هاشمی تحصیل را، از سن 5 سالگی در مکتب خانه ای در نوق آغاز نمود.

در سن 14 سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل گردید. اساتید وی در حوزه علمیه قم آیات عظام سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سید محمد کاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب ‌الدین نجفی مرعشی، محمد حسین طباطبائی و حسینعلی منتظری بوده‌ اند.

وی در آنجا تحت تاثیر تعلیمات امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت محمد رضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او پرداخت. با تبعید امام، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور پررنگ ‌تر شد. با وجود نگرش ضد غربی انقلابیون، او سفرهای زیادی از ژاپن در شرق تا 20 ایالت از ایالات متحده در غرب نمود.

هاشمی در سال 1337 با عفت مرعشی که دختری از خانواده روحانی و از نوادگان سید محمد کاظم طباطبایی یزدی است، ازدواج نمود. او خواهر حسین مرعشی، معاون سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و از مدیران اصلی دولت سازندگی است. ثمره این ازدواج 5 فرزند به ترتیب و به نامهای فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر است.

دو دختر او با دو پسر آیت‏الله لاهوتی اشکوری، امام جمعه سابق رشت و از دوستان هاشمی در زندان (که یکی پزشک و دیگری دندانپزشک است) ازدواج کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از آنکه به عنوان یک شخصیت علمی شناخته شده باشد، به عنوان یک چهره سیاسی مطرح است و این هم به خاطر فعالیت های فراوان سیاسی ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب است. با مراجعه به اسناد معتبر تاریخی می توان همواره از ایشان در مناسبتهای مختلف سیاسی نام و نشانی پیدا کرد.

هاشمی رفسنجانی فعالیت سیاسی خود را از سال 1340 آغاز کرد. او در دوران قبل از انقلاب، بسیار به امام نزدیک بود. هاشمی در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام خمینی (ره) به صورت یک عضو فعال و همیشه در صحنه حضور داشته است. نمونه بارز حمایت ایشان از امام خمینی (ره)، حرکتی بود که ایشان به همراه دیگر علما در اعتراض به زندانی شدن امام انجام دادند.

هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب اسلامی عناوین افتخاری متعددی را از مجامع علمی دنیا کسب کرده و دانشگاه تهران نیز عنوان دکترای افتخاری علوم سیاسی را به ایشان اهدا کرده است. ایشان هنوز نقطه امید و اتکای مردم و مسئولان جامعه در بحران‌های داخلی و خارجی است.

آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی همچنین در شهریورماه 1386 به دنبال رحلت آیت‌ الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاس سالانه دوره چهارم مجلس خبرگان، به ریاست این مجلس مهم و تأثیرگذار برگزیده شد. وی اسفند سال 1389 ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت‌ الله مهدوی کنی سپرد.

اکبر هاشمی بهرمانی، روحانی و سیاستمدار، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری نخستین رئیس مجلس ایران و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 بود و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌‌شد. 
 
* رئیس جمهوری در بیمارستان شهدای تجریش حضور پیدا کرد.

*مردم هم اکنون مقابل بیمارستان تجمع کرده اند.

 معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:


* رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست.

* برنامه های آتی طی اطلاعیه های بعدی از طریق دفتر به اطلاع مردم عزیز و داغدار می رسد.

* رییس جمهوری بر بالین  آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر شد و این مصیبت را به محمدهاشمی و دیگر فرزندان ایشان تسلیت گفت.

* همچنین وزرا و  مسوولین در بیمارستان حاضر شدند.
 
آخرین وداع حسن روحانی با آیت‌الله هاشمی 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در بیمارستان شهدای تجریش با آیت الله هاشمی وداع کرد.

 رئیس جمهور که بلافاصله خود را به بیمارستان شهدای تجریش رسانده بود با چشمانی اشکبار و پس از آخرین دیدار با فرمانده دوران دفاع مقدس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیمارستان را ترک کرد.

آیت الله هاشمی شامگاه امروز 19 دی‌ماه بر اثر ایست قلبی در سن 82 سالگی در بیمارستان شهدای تجریش دار فانی را وداع گفت. 
 
مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی در حسینیه جماران برگزار می‌شود
 
در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

در پی تایید خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولان و مقام‌های سیاسی کشور از دقایقی قبل در حال ورود به بیمارستان شهدای تجریش هستند.

علی جنتی، علیزاده طباطبایی، خانواده هاشمی و قدرت‌الله علیخانی از مسئولان حاضر در بیمارستان شهدای تجریش هستند.

طبق گزارش خبرنگار ایلنا قرار است طی ساعت‌های آینده مراسم ترحیم آیت الله هاشمی در حسینه جماران برگزار شود.

 آیت‌الله هاشمی که از ساعاتی پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود دقایقی قبل با وجود تلاش پزشکان دار فانی را وداع گفت.

آیت الله هاشمی در سن ۸۲ سالگی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در پست‌های کلیدی همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.
 
پیکر آیت الله هاشمی به بیمارستان جماران انتقال یافت.
 
حسین مرعشی: مراسم تدفين پس فردا سه‌شنبه ۲۱ دی است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت 
 
منبع برترینها
کدخبر۴۵۷۵۷۷
 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: اخبارهای بروزسایت , ,
برچسب‌ها: آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت , درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی , آیت الله رفسنجانی ,
تاريخ : چهار شنبه 15 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 شهرام جعفری

دردورهٔ پهلوی(شهرام بیمخ معروف شاه)

برای دانلوددوثانیه روی فیلم نگه دارید 

 
 

شعبان جعفری که بود؟

 
شعبان جعفری معروف به شعبان بی‌مخ یکی از نام‌های جنجالی تاریخ معاصر ایران بود.
 
به گزارش پارسینه، شعبان جعفری معروف به شعبان بی‌مخ یکی از نام‌های جنجالی تاریخ معاصر ایران و از بازیگران اصلی کودتای ۲۸ مرداد بود. وی زورخانه دار و باستانی کار ایرانی بود که بیشتر به خاطر حضورش در حرکات سیاسی به خصوص در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شهرت داشت. وی از باستانی‌کاران بنامِ تهران بود. 

شعبان جعفری که که در میان لات‌ها و محله گردان‌های آن زمان به «شعبان بی‌مخ» و «شعبان درخونگاه» شهرت داشت. خود را از «دوستداران محمد رضا شاه پهلوی» می‌دانست، در درگیری‌های قدرت در آن زمان طرف شاه را در مقابل دکتر مصدق و حزب توده که از دکتر مصدق حمایت می‌کرد گرفت. 

در پی کودتای ۲۸ مرداد، وی نقش دست اولی در پیروزی خیابانی طرفداران شاه و ارتش در مقابل نیروهای چپ و ملی طرفدار دکتر مصدق بازی کرد. 

وی که علاقه‌اش به محمدرضا شاه پهلوی و «شاه دوستی»‌اش بر کسی پوشیده نیست، بعد از انقلاب ایران، نامش در لیست افرادی بود که تحت تعقیب کمیته ضربت انقلاب اسلامی قرار داشتند. در نتیجه وی نیز ایران را همانند بسیاری از حامیان محمدرضا پهلوی ترک گفت و زندگی در تبعید را ابتدا در اسرائیل و سپس آلمان آغاز کرد و نهایتا در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا در آمریکا سکنی گزید و همان‌جا نیز مرد. 

وی تا قبل از کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سقوط دولت دکتر محمد مصدق شد به «شعبان بی‌مخ» و یا «شعبان درخونگاه» شهرت داشت. اما پس از پیروزی کودتا و بازگشت شاه به ایران، شعبان نام فامیل «تاج‌بخش» را برای خود برگزید، اما آن گونه که گفته می‌شود با تذکرات بعدی به نام فامیل سابق خود اکتفا کرد. 


شعبان جعفری به همراه محمدرضا پهلوی، غلامرضا پهلوی، امیرعباس هویدا، امیراسدالله علم


به گزارش پارسینه، شعبان پس از کودتای ۲۸ مرداد بنا به پیشنهاد تیمسار زاهدی با شاه ملاقات کرد و زمینی برای تاسیس باشگاه ورزشی به وی اهدا شد، در ضمن در همین ملاقات از شاه اجازه گرفت تا جمعیتی به نام جمعیت جوانان جانباز تشکیل دهد تا در مواقعی ضروری از آنان استفاده شود. ساخت «باشگاه جعفری» سه سال طول کشید و محمدرضا پهلوی خود آن را افتتاح کرد. مدتی نیز تیمور بختیار ریاست افتخاری آن را برعهده داشت. 

 

شعبان جعفری در حال ورزش باستانی در باشگاه جعفری، در حضور امرای ارتش


باشگاه جعفری یکی از معروف‌ترین باشگاه زورخانه‌ای ایران در پیش از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ در شهر تهران بود. 

محمد رضا پهلوی از میهمانان دولت، پادشاهان و روسای جمهور تا گردشگران خارجی برای تماشای ورزش‌های زورخانه‌ای به تماشای باشگاه جعفری دعوت می‌شدند. 

فیلم زیر، قطعه‌ای از یک گزارش پیرامون ورزش باستانی و باشگاه جعفری است که در تلویزیون فرانسه در سال 1963 پخش شده است و در پارسینه بازنشر می‌شود:

 
باکلیک کردن ازماحمایت کن
 
 
منبع ؛پارسینه                                                             

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: شهرام بیمخ , شهرام جعفری(شهرام بیمخ) , اشخاص معروف شاه , شهرام جعفری که بود؟ , شهرام بیمخ که بود؟ , ,
تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 چقدر ساختگـــــی بود

شعار من و تو

میرزائی09176234226

 

 چقدر ساختگـــــی بود شعار من و تو

خاک عالم به سر قول و قرار من و تو

هیچ معلوم نشد از چه نژادی هستند

تُف به روی دل بی ایل و تبـار من و تو

گریه کن ابرک معصوم، زمینگیر شدیم

آسمان نیــــز نشد آینــــه دار من و تو

حرف هایی که به هم ردّ و بدل می کردیم

آخرش نیـــــز نخوردند بــــه کــار من و تـــو

چقــــدر زود بریـدی و بـــــــه من بد کـردی

دستخوش! همسفر این بود قرار من و تو؟!

باغ ما مزرعه ی هرزه ترین زمزمه بود

مفتکی هم نمی ارزید بهار من و تــو

آخرین بیت: ببین قافیه را باخته ایم

فحش و نفرین غزل نیز نثار من و تو

 

ازشعروغزل امروز


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: شعرهای احساسی وناب , اشعار , ,
برچسب‌ها: جدیدترین شعرهای عاشقانه وناب , سایت سلطان صدا , سایت سلطان , شعرهای سایت سلطان , شعر , شعرهای غم , شعرهای نارحتی , غم , غمگین , جدیدترین شعرهای ناب ,
تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

درد ِعشقی کشیده ام که فقط ، هر که باشد دچار می فهمد

مرد ، معنای غصّه را وقتی ، باخت پای قمار می فهمد

 

بودی و رفتی و دلیلش را ، از سکوتت نشد که کشف کنم

شرح ِ تنهایی مرا امروز ، مادری داغدار می فهمد

 

دودمانم به باد رفت امّا ، هیچ کس جز خودم مقصّرنیست

مثل یک ایستگاه ِمتروکم ، حسرتم را قطار می فهمد

 

خواستی باتمامِ بدبختی ، روی دستِ زمانه باد کُنم  

درد آوارگیِ هر شب را ، مُرده ی بی مزار می فهمد

 

هر قدم دورتر شدی از من ، ده قدم دورتر شدم از او

علّت شکّ سجده هایم را ، « مهُرِرکعت شمار» می فهمد !

 

قبلِ رفتن نخواستی حتّی ، یک دقیقه رفیقِ من باشی

ارزش یک دقیقه را تنها ، مُجرمِ پای دار می فهمد

 

شهر ، بعد از تو در نگاهِ من ، با جهنّم برابری می کرد

غربتِ آخرین قرارم را ، آدم ِ بی قرار می فهمد

 

انتظارِمن ازتوانِ تو ، بیشتر بود ، چون که قلبم گفت :

بس کن آخر ! مگرکسی که نیست ، چیزی ازانتظارمی فهمد ؟

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: شعرهای احساسی وناب , اشعار , ,
برچسب‌ها: دردعشق , آدم تنها , شعرهای غمگین , دلشکسته , مردغمگین منم , جدایی , غم , طلاق ,
تاريخ : دو شنبه 13 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

اولین گفتگوی جنجالی با سلطان دابسمش ایران

و میلاد بهشتی

برای دانلودچندلحظه نگهدارید

 09176234223 میرزائی

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , اجتماعی_خانواده_زندگی , هنرکده , ,
برچسب‌ها: دابسمش , اولین گفتگوی جنجالی با سلطان دابسمش ایران و میلاد بهشتی , میلادبهشتی بهترین دابسمش ایران ,
تاريخ : یک شنبه 12 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

معجزهٔ دعا 

انتشار؛سلطان میرزائی

یکنفرمیگه طوفان یکی دیگه میگه توفان والا ماهم نفهمیدیم

مسافربری گرفتارطوفان(توفان )گردید و غرق شد  . تنها دو مرد از آن کشتی جان سالم بدر برده و با رنج و تقلای زیادی خود را به جزیره ای کوچک و متروک رساندند . بعد از چند ساعت که حالشان کمی بهتر شد ، شروع به جستجو پیرامون خود پرداخته  و بزودی دریافتند که برای ادامه زندگی و یا نجات از آن وضع فلاکت بار ، تنها چاره ای که دارند ، دعاست

جزیره بسیار کوچک بود و تنها قسمت کمی از آن سرسبز بود و باقی آنرا زمینی خشک و بایر فراگرفته بود .  مسافر اول به دومین مرد نجات یافته پیشنهادی داد بدین منوال که با هم اقدام به  دعا نموده و در صورت اجابت دعای هر یک از آنها ، او حاکم  جزیره شده و میتواند آنرا به دلخواه خود بین دو نفر تقسیم کند ، چرا که معلوم خواهد شد ارج و قرب وی نزد خدا بیشتر از دیگری خواهد بود

هر دو موافقت کرده و شروع به دعا نمودند و اولین چیزی را که خواستند ، غذا بود .  فردای همانروزکه  شروع به جستجو در جزیره کردند  و در همین اثنا  مسافر اولی که پیشنهاد  را داده بود ، درختی کوچک  را یافت که دارای میوه های نسبتا خوبی بود.

او با شادی فریاد زد که : " خدا دعای مرا اجابت نموده است و من میتوانم این جزیره را مطابق میل خود تقسیم میکنم . "  بنابراین  قسمت سرسبز جزیره را که درخت میوه  نیز آنجا قرار داشت به خود اختصاص داده تا هر زمان که گرسنه شد از آن تناول نماید و قسمت خالی و خشک جزیره را به مسافر دوم بخشید . همچنین  جیره غذائی بسیارمختصری برای مسافر دیگر جزیره تعیین کرد.

یک هفته بر همین منوال گذشت .  مسافر اول ، اینبار که بشدت احساس تنهائی میکرد ، دست به دعا برداشت و تصمیم گرفت از خدا تقاضای یک همسر نماید .  از قضا ، فردای همانروز کشتی دیگری در آن حوالی غرق شد و یک زن شنا کنان خود را به جزیره و درست به  قسمتی که -  متعلق به مسافر اول بود - رساند و طرف دیگر همچنان خالی بود.

بزودی مسافر اول دریافت که برای خود و همسرش ، سرپناه ، پوشاک و غذای بیشتری نیاز خواهد داشت ، لذا مجددا اقدام به دعا نمود و با تعجب دید که فردای همانروز تمامی درخواستهای او اجابت گردید  و هر آنچه خواسته بود به یکباره فراهم شده است . این درحالی بود که طرف دیگر جزیره همچنان خالی مانده بود.

سرانجام مسافر اول از زندگی کردن در آن جزیره آنچنان خسته شد که دست به دعا برداشت و طلب نجات از آن جزیره متروک را نمود . بازهم دعایش مستجاب شد و درست فردای همانروز با تعجب دید که یک کشتی در نزدیکی ساحل جزیره و درست در کناره قسمتی که به  وی متعلق بود ،  لنگر انداخته است.

او بلافاصله دست همسرش را گرفته و همچنانکه کشتی  داخل میشد به مسافر دوم که بیحال در گوشه جزیره افتاده و به خواب عمیقی فرو رفته بود ، توجهی نکرد  و پیش خود گفت : "  اگر این شخص پیش خدا ارزشی داشت حداقل یکی از دعاهای او نیز برآورده میشد  . "  بنابراین او را به حال خود گذاشته و سوار بر کشتی شد.

درست در لحظه ای که کشتی داشت جزیره را ترک میکرد ، ندایی آسمانی بگوشش رسید که : " چرا شریک خودت  را در اینجا تنها میگذاری ؟ ! ".

مسافر اول پاسخ داد : " شریکم ؟ .... او که همراهمه  .  "  منظورش ،  خانمش بود.

در همین فکر بود که آن صدای آسمانی دوباره و با لحنی سرزنش آمیز او را خطاب کرد و گفت : " منظورم رفیقته که در جزیره تنهایش گذاشتی ، او تنها کسی بود که دعایش اجابت شد ! ".

مسافر اول که بشدت متعجب شده بود ،  از کشتی پیاده شده و به شتاب نزد رفیقش رفت و او را از خواب بیدار کرد و گفت : " ببینم مگر تو چه دعائی میخواندی که حالا بایستی من بدهکارت بشم ؟ ".

رفیق او با بیحالی و در حالی که چشمانش را بزحمت میتوانست بگشاید  با صدای ضعیفی گفت : " من فقط یک جمله دعا  میکردم و آن این بود که  خدایا تمامی خواستهای دوستم را استجابت کن ".   

 

میرزائی 

 

 

 

منبع مطالب جذاب وخواندنی

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: داستانهای واقعی , ایمان , مذهبی , معجزات وداستانهایش(واقعی) , ,
برچسب‌ها: داستانهای معجزه , معجزه , دعاکردن , معجزهٔ دعا ,
تاريخ : شنبه 11 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

دانلود آلبوم بسیار زیبا و شنیدنی به نام فالگیراز محمد منصور وزیری

 

 

لینک های دانلود
 
 
 
 
منبع؛ قشم موزیک
 
00:00 منبع؛قشم موزیک

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: موسیقی , ,
برچسب‌ها: دانلودچندآهنگ محمدمنصوروزیری , محمدمنصوروزیری ,
تاريخ : یک شنبه 5 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

09176234226تبلیغات شما

جن

 

انتشاری از؛میرزائی

 

امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بی تردید

  

یکی از شجاع ترین انسان های خلق شده 

 

توسط خداوند متعال می باشد،

 

 

چنانچه حیات پربرکت ایشان خود گواهی

بر این امر است؛ اما جالب است بدانید

ایشان در کارنامه ی شجاعت خود، جنگ با

اجنه و پیروزی بر آن ها را نیز ثبت

نموده اند!

 

جنگ علی (ع) با جنیان شعله به دست

 

از جمله معجزات آن حضرت، داستانی است

که اخبار بسیاری از آن رسیده که حتی علمای

اهل تسنن نیز آن را در کتاب های خود آورده اند.
ابن عباس روایت کرده ؛

که چون حضرت محمد (ص) برای جنگ با قبیله

بنی المصطلق بیرون رفت و قدری از راه را پیمود،

وقتی شب هنگام فرا رسید، در جائی که نزدیک

دره ای پر فراز و نشیب بود، فرود آمدند.

چون آخر شب شد، جبرئیل بر آن حضرت نازل

گشته و خبر داد که گروهی از کفار جنیان در این

بیابان کمین کرده و اندیشه بدی نسبت به آن

حضرت و یارانش دارند. 
پس رسول خدا (ص) امیرالمؤمنین (ع)

را فراخوانده و فرمود: به این دره برو و گروهی از

جنیان که از دشمنان خدا هستند سر راه تو ظاهر

می شوند و قصد آزار به ما را دارند، پس بوسیله

آن نیروئی که خدای عزوجل به تو عنایت کرده

است و به کمک نام های ویژه خداوند که فقط تو

آن نام ها را می دانی آنان را دفع نما.

 

پیامبر یکصد نفر از مؤمنین را به همراه

علی (ع) فرستاد و به آنان فرمود: همراه علی

باشید و دستورات او را پیروی نمائید،

سپس امیرالمؤمنین علی (ع) به سوی آن دره

رهسپار شد.

همینکه به کنار آن دره رسید به آن صد نفری

که همراهش بودند دستور داد همانجا بایستند

و هیچ کاری نکنند تا وقتی که دستور بدهد.

سپس گام به جلو نهاد و پیش روی آن گروه

حرکت نمود. 
لحظه ای در کناری ایستاد و از شرّ دشمنان

جن به خدا پناه برد. نام خدای عزوجل را بر

زبان جاری کرد و به گروه صد نفری اشاره

فرمود که نزدیک او روند، آنان نزدیک شدند.

فاصله میان او و ایشان به اندازه پرتاب یک

تیر بود، زمانی که به سمت پائین دره حرکت

کردند باد تندی شروع به وزیدن کرد، تا حدی

که نزدیک بود بواسطه تندی وزش باد، آن گروه

به زمین بخورند. پاهای آنان از ترس اجنه

و آنچه می دیدند به لرزه افتاده بود.


پس امیرالمؤمنین (ع) فریاد زد:

من علی بن ابیطالب فرزند عبدالمطلب

و جانشین رسول خدا (ص) و پسر عموی او هستم،

پابرجا باشید!

در آن هنگام اشخاصی را به شکل و قیافه مردمان

هند و سودان می دیدند که شعله هایی از آتش در

دست های خود دارند و در گوشه و کنار آن دره

پنهان شده اند، پس امیرالمؤمنین علی (ع)

به تنهائی به میان دره رفت و در همان حال قرآن

تلاوت می کرد و شمشیر خود را به راست و چپ

حرکت می داد و آن افراد شعله بدست با حرکت

شمشیر حضرت علی هلاک می شدند و مانند دود

سیاهی از میان می رفتند.

امیرالمؤمنین (ع) پس از پیروزی بر آنان تکبیر

گفته و از همانجا که پائین رفته بود بالا آمد و در

کنار آن صد نفر ایستاد.

 

بخاطر هلاکت آن جنیان هوا پر از دود شده بود،

پس از چند لحظه هوا صاف گردید و آن گروه از

اصحاب رسول خدا (ص) که همراهش رفته بودند،

عرض کردند: یا اباالحسن! چه دیدی؟ ما که نزدیک

بود از ترس هلاک شویم و ترس ما برای تو بیش

از ترسی بود که برای خود داشتیم؟
 

حضرت علی (ع) فرمودند: همین که اجنه

در پیش روی من ظاهر شدند اسماء خاص الهی را با

صدای بلند در میان ایشان خواندم، در آن هنگام

دیدم از ترس خود را کوچک کردند و در صدد

فرار و گریز برآمدند.

زمانی که در میان آنان بودم کمترین ترسی

نداشتم و اگر به همان شکلی که در آغاز بودند

 می ماندند تا آخرین نفرشان را از پای درمی آوردم

و همانا خداوند نقشه شوم آن ها را خنثی کرد

و مسلمانان را از شرّ آنان در امان نگه داشتو

باقی مانده جن ها

قبل از ما خدمت رسول خدا (ص) رفتند،

توبه نموده و مسلمان گشتند.

 

جن درعرب 

 

جن (در عربی به این صورت به کار می‌رود، در فارسی به اشتباه به صورت اَجنّه جمع بسته می‌شود) نام دسته‌ای از موجودات فراطبیعی است، اعتقاد اسلام بر این است که وجودش ازآتش بدون دود است (قرآن ۵۵:۱۴; الرحمن، ۱۱، «و  جنیّان را از رخشنده شعله آتش خلق کرد.») که هم به صورت آشکار و هم به صورت ناپیدا زندگی می‌کنند. در قسمتهای مختلفی از قرآن از آن یاد شده، هفتاد و دومین سوره قرآن به نام آن (الجن) نامگذاری شده‌است؛ و کلمه جن و انس. محققان فرهنگ عرب ریشه این واژه را از کلمه جنا می‌دانند،  اما ممکن است ریشه خارجی داشته باشد. منابع قدیمی فارسی واژه فارسی پری و کلمه عربی جن و  پری را به طور هم‌زمان به‌کار می‌بردند؛ ولی در اصل جن و انس می‌باشد که در قرآن به آن اشاره شده است.[۱]

 

جن در ادبیات دینی

 

جن حضور برجسته‌ای در ادبیات دینی حماسی دارد. گفته می‌شود که محمد، علی را برای کمک به  جن‌های مؤمن در برابر دشمنان بت‌پرست منصوب کرد.[نیازمند منبع]

جنگ علی(ع) با جنیان شعله به دست

ابن عباس روایت کرده که چون محمد برای جنگ با قبیله بنی المصطلق بیرون رفت و قدری از راه را پیمود، وقتی شب هنگام فرا رسید، در جائی که نزدیک دره ای پر فراز و نشیب بود، فرود آمدند. چون آخر شب شد، جبرئیل بر آن حضرت نازل گشته و خبر داد که گروهی از کفار جنیان در این بیابان کمین کرده و اندیشه بدی نسبت به آن حضرت و یارانش دارند.[۲][۳]

 

جنیان موذی حدیبیه

 

ابن‌عباس روایت نموده است: محمد(ص) چون از جُحفه متوجه مکه شد، در حدیبیه ذخیره آب اصحاب رو به اتمام بود و به همین علت، تشنگی بر آن‌ها غلبه کرد. فریاد العطش سپاهیان بلند شد و هیچ اثری از آب دیده نمی‌شد. محمد فرمود: گویا نزدیک آن درخت چاهی دیده می‌شود، چه کسی از شما حاضر است از آن چاه برای لشکر آب بیاورد؟ مردی از اصحاب داوطلب شد و گروهی را با خود به سوی چاه حرکت داد. وقتی به کنار درختان نزدیک چاه رسیدند، شعله‌های آتش نمودار شد و صداهای ترسناک به گوش می‌رسید. آن جماعت از ترس عقب‌نشینی کردند و ماجرا را به محمد گفتند: محمد فرمود: آن شعله‌های آتش و صداهای عجیب از جنیان بود. هر کس برود و نترسد، من ورود او را به بهشت ضمانت می‌کنم.[۴][۵][۶][۷]

 

جن از دیدگاه جعفر صادق(ع)

 

ابی ربیع شامی از جعفر صادق پرسید: گروهی در  منطقه ما زندگی می‌کنند. همیشه برای خرید و فروش می‌آیند و ما با آنها همنشین شده و با هم خرید و فروش داریم، تکلیف چیست؟ صادق گفت: ای اباربیع! با آن ها همنشین مشو؛ زیرا ایشان گروهی از جن هستند که خداوند از روی آنها پرده‌برداری کرده پس با آنها همنشین نشو[۸][۹][۱۰]

جن در قرآن

 

آیات قرآن درباره جن:

 

خلق الجان من مارج من نار (۱۴-الرحمن)خلقته من طین و خلقتنی من نار (۷۷-ص)و الجان خلقناه من قبل من نار السموم (۲۷--حجر)قال انا خیر منه خلقتنی من نار (۱۱-اعراف)

به موجب آیه‌های یادشده خلقت جن از آتش یا شعله آنست. از جن تعابیر دیگری نیز در قرآن آمده است:

«جان، عفریت، خناس، نفاث، جنه، شیطان، ابلیس، الثقلان»

ابلیس

 

ابلیس که از جن و نام پیشین او عزازیل است سالهای بسیار به عبادت خدا مشغول بود[نیازمند منبع]. به همین علت در صف فرشتگان می‌ایستاد تا اینکه در مسئله خلقت آدم دچار استکبار و غرور شد و  موقعیت خود را از دست داد و در زمین مامور اغوای آدمیان شد[نیازمند منبع]. در قرآن کریم در خصوص وی گفته شده است:[۱۱]

«فسجدوا الا ابلیس کان من الجن»

به فارسی:

پس (همه فرشتگان بر آدم) سجده کردند مگر ابلیس، زیرا وی از جن بود.

در قرآن کریم سوره‌ای بنام جن آمده و در آن به اسلام آوردن جنیان نزد پیامبر اکرم اشاره شده است. یکی از معجزات سلیمان پیامبر، تسلط وی بر  جنیان بود.

برخی از صفات ابلیس از قرار زیر می‌باشد:

«بئس القرین، خناس، رجیم، غرور، قرین، مارد، وسواس»[۱۲]

داستان ابلیس[۱۳] و محاجه خدا با شیطان در آیه‌های مختلفی بازگو شده است.[۱۴]

جن در ادبیات غیردینی

 

تعریف جن در ادبیات غیردینی بسیار متنوع تر از تعریف مذهبی است. تنوع قابل توجهی در اشکال منتسب به جن در افسانه‌های ایرانی وجود دارد.  آنها ممکن است زیبا یا زشت، سیاه یا سفید، بزرگ و یا کوچک باشند. به طور کلی، جن مسلمان زیبا توصیف شده، در حالی که آنهایی که کافر هستند به صورت هیولاهای بدترکیب با سر یک چشم در وسط پیشانی، بزرگ و با دندان‌های نیش بیرون زده به تصویر کشیده شده‌اند. برخی جن‌ها با بدن‌های مرکب توصیف شده‌اند، که ممکن استبدن انسان و سر شیر و یا اندام حیوانات مختلف  داشته باشند؛ یا انواعی دیگر با سر فیل، یا نفس آتشین و یا بوی نا مطبوعی که متصاعد می‌کنند توصیف شده‌اند. تصور می‌شود که آنها می‌توانند به هر شکلی که تمایل دارند ظاهر شوند. معمولاً جن‌هایی که نوع حیوانی دارند را به صورت مار، بز، کبوتر، گوسفند وحشی، سگ و یا گربه توصیف می‌کنند. زمانی که جن به شکل حیوان شکار در می‌آید به او شکار ابوجهل گویند که در مقابل آن، حیوانات واقعی را شکار ابراهیم می‌گویند. ممکن است آنها بر روی زمین یا در آبها زندگی کنند و یا در حمام‌ها، خانه‌ها، قبرستانها و یا آب انبارها و یا حتی در درختان روزگار بگذرانند. جن‌هایی که در آب انبارهای هند هستند از کمر به بالا شبیه انسان ولی پایین‌تنه‌شان مانند حیوانات است. جن‌ها گرچه جمعیت بیشتری در سوریه، هندوستان و وبار دارند ولی در تمام سرزمین‌ها پراکنده‌اند. نسناسها یک چشم و یک پا دارند و آنها هستند که با ایجاد آتش در خانه‌های انسانها برای ایشان مزاحمت ایجاد می‌کنند، نسناس به همراه شق در برخی منابع جزء جن‌ها به شمار رفته‌اند. نوع دیگری از جن‌ها که Ḡaddār نامیده شده با هر کسی که به او دست یابد خفت‌ و خیز جنسی و مقاربت می‌کند، این موجود دارای دو جنس نر و ماده است.[۱]

ادبیات فارسی

 

جن در ادبیات حماسی غیردینی به ندرت دیده می‌شود. قلمروی جمشید و سلیمان اولین  قلمروهایی بودند که بر جن و شیاطین حکومت می‌کردند. در شاهنامه جن تنها یک بار در نامهٔ سعد بن ابی‌وقاص به سردار ساسانی رستم فرخزاد به  کار رفته، که در آن سردار عرب «از جن و انسان و پیامبر هاشمی» سخن گفته‌است. اگرچه شاهنامه به نام عفریته‌ای که بهرام چوبینه را فریفت. تا علیه  شاه شورش کند اشاره‌ای نکرده، ولی این زن در منبع دیگری به نام زنی از جنس جن به نام مذهبه توصیف شده این اطلاعات ممکن است پایه برخی داستانهای حماسی باشند که ما به آن داستان‌ها دسترسی نداریم. در فرامرزنامه شاه پریان به شیرزنی به نام بانو گشسب خبر می‌دهد که گورخر  کوچکی وجود دارد که در اصل سرخاب، شاه اجنه است که خود را به شکل حیوان درآورده است.[

منبعfa.m.wikipedia.org


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: حقیقت جنیان , ,
برچسب‌ها: جن چه نوع موجودی است , حقیقت جن , جن , واقعیت جن , , جن , جنهایی که به شکل حیوان درمی آیند , جنگ حضرت علی باجنیان , ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
 سلام عزیزان؛

بیصبرانه منتظرحضورشماعزیزان هستیم

لطفابرای حمایت ازسلطان کلیک کنید
 
 
 
 
 
کنسرت گروه راستان (ویژه بانوان) /
 
پخش اختصاصی
 
aparatمنبع
.
.

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: موسیقی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , هنرکده , ,
برچسب‌ها: موسیقی بانوان , اجرای موسیقی بانوان , کنسرت موسیقی خانمها ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

این موزیک ویدیومیکس شده 

 

 دل دنیاروخون کرد

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: تصاویر زیبای سایت , موسیقی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , هنرکده , ,
برچسب‌ها: موسیقی , موسیقی تصویری , کلیپ موسیقی , موسیقی غمگین ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

این موزیک ویدیومیکس شده 

 

 دل دنیاروخون کرد

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: تصاویر زیبای سایت , موسیقی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , هنرکده , ,
برچسب‌ها: موسیقی , موسیقی تصویری , کلیپ موسیقی , موسیقی غمگین ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: دوربین مخفی،فیلمهای خنده دارجدیدوخفن , خنده دار ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: دوربین مخفی،فیلمهای خنده دارجدیدوخفن , خنده دار ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: دوربین مخفی،فیلمهای خنده دارجدیدوخفن , خنده دار ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: رازانگشتان باانگشتر , ویدیوهای زیبا ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
بیچاره ببینید چه میکشه 
 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: دیدنیهای عجیب دیدنی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: حیات وحش , حیوانات , شکار ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 
 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: دیدنیهای عجیب دیدنی , فیلم های سایت , فیلمهای جدید , ,
برچسب‌ها: تصادف , حوادث ,
تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
 
 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: فیلم های سایت , فیلمهای جدید , اجتماعی_خانواده_زندگی , هنرکده , ,
برچسب‌ها: فیلمهای خنده دار ,

آخرين مطالب
1111111111 11111111111
سلام
سلام

سلطان هستم از اینکه قدم بر دیده ما نهادید از شما کمال تشکر را دارم.

ارسال پیامک به سلطان
باتشکر از بازدیدشما،با ما در شبکه های اجنمایی نیز همراه شوید

/
وبسایت رسمی سلطان صدا،خوانندهٔ بندرعباسی /مرتضی میرزائی

بستن عکس