حکایت دیدارباامام زمان باکمک علوم غریبه (رمالی)
وبسایت رسمی سلطان صدا09176234226شمارهٔ مدیر_خوانندهٔ هرمزگانی09176097371
تاريخ : پنج شنبه 27 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

 مسلمان باشید نه به دنبال رمال

 

شخصی که مسلط به علوم غریبه بود، توانست در زمان خاصی، مکان حضور امام زمان را در بازار آهنگران شناسایی کند و پس از آن به سرعت برای دیدار ایشان راهی محل شد و مشاهده کرد که حضرت در کنار دکانی نشسته است که صاحب آن بی‌توجه به ایشان مشغول نرم کردن آهن است، اما پس از مدتی مشاهده کرد که پیرمرد صاحب دکان به امام زمان گفت: یابن رسول الله، اینجا مکان گرمی است اجازه دهید برای شما آب خنک بیاورم.  اینگونه بود که استنباط شخص سوم مبنی بر اینکه فقط خودش متوجه حضور حضرت است، غلط از آب درآمد.  پس از مدتی پیرزنی به دکان مرد آهنگر مراجعه کرد و گفت: فرزندم بیمار است و خرج مداوای او هفت درهم است، تنها دارایی من هم همین قفل است که هیچ کس در این بازار بیش از شش درهم برای آن نمی‌پردازد، به خاطر خدا آن را به قیمت هفت درهم از من بخر، مرد آهنگر با دیدن قفل بدون کلید، به پیرزن گفت که متاع او با این شرایط ۱۰ درهم ارزش دارد و در صورت ساخته شدن کلید برای آن دوازده درهم در بازار به فروش می‌رسد، حال هر یک از این دو کار را که بخواهی، برای تو انجام می‌دهم و در برابر دیدگان متعجب پیرزن ۱۰درهم در ازای خرید قفل به او پرداخت کرد، آن‌گاه بقیة‌الله رو به شاهد کرد و فرمود: برای پیدا کردن ما رمل نیندازید، اگر همه مثل این مرد، مسلمان باشید، ما به سراغ شما می‌آییم.  (قطعه ای از بیانات مهدی توکلی کارشناس علوم دینی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله)

 

soltanseda.ir  صفحهٔ نخست

 میرزائی

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , ایمان , مذهبی , حقیقت جنیان , دعاوطلسم برای مهمات وحاجات وگرفتاریها , معجزات وداستانهایش(واقعی) , ,
برچسب‌ها: دیدارباامام زمان ونصیحتهای امام (عج) , امام زمان , ,
تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

معجزات و کرامات امام‌ زمان علیه السلام

امام زمان

 

امام صادق(علیه السلام) مى‌فرماید: «هیچ معجزه اى از معجزات انبیا نیست مگر این كه خداوند آن را به دست حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) براى اتمام حجّت، بر دشمنان ظاهر خواهد كرد».

 


 

چه معجزات و کراماتی از امام‌ زمان علیه السلام

صادر شده است؟

معجزات و کرامات بسیاری از آن امام عزیز صادر شده است که ذکر آن‌ها نیاز به یک کتاب جداگانه دارد. ولی در اینجا به چند نمونه آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. مردی از اهالی عراق، مالی را برای امام ‌زمان (علیه السلام) فرستاد، حضرت مال را برگرداند و پیغام داد که حق پسرعموهایت را که چهارصد درهم است، از آن خارج کن. مزرعه‌ای در دست او بود که پسرعموهایش در آن مزرعه شریک بودند، ولی حق آن‌ها را نمی‌پرداخت. چون حساب کرد، دید که طلب آن‌ها همان چهارصد درم می‌شود. پس از پرداختن آن، باقی‌مانده را نزد حضرت فرستاد و قبول شد.»(1)

2. ابن شادان می‌گوید: چهارصد و هشتاد درهم سهم امام نزد من جمع شده بود، من نمی‌خواستم از پانصد درهم کمتر باشد، لذا بیست درهم از مال خودم برداشته، به آن اضافه نموده و برای اسدی (وکیل حضرت) فرستادم، اما ننوشتم که مقداری از این‌ها هم از من است. جواب آمد: پانصد درهمی که بیست درهم آن از خودت بود رسید. (2)

3. یکی از معجزات آن حضرت که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، معجزه‌ای است که برای همسر آقای «متقی همدانی» رخ داده است، وی می‌گوید: روز دوشنبه هجدهم ماه صفر سال 1397 همسر اینجانب محمد متقی همدانی بر اثر دو سال اندوه و گریه و زاری به‌خاطر داغ دو جوان خود که در یک لحظه در گروه‌های شمیران جان سپردند؛ مبتلا به سکته ناقص شد. طبق دستور پزشکان مشغول معالجه و مداوا شدیم، ولی نتیجه‌ای به‌دست نیامد.

شب جمعه بیست ‌و دوم ماه صفر، یعنی چهار روز پس از این حادثه، حاج‌مهدی کاظمی که از تجار و محترمین تهران به‌شمار می‌رود، به ‌اتفاق خواهرزاده‌اش از تهران آمده بودند که ایشان (خواهرش) را به ‌وسیله ماشین سواری برای معالجه به تهران ببرند، ساعت یازده شب بود که با خاطری خسته و دلی شکسته به اتاقم رفتم که بخوابم، ناگهان متوجه شدم که شب جمعه است، شب دعا و نیایش، شب توسل و توجه.

آن شب پس از قرائت چند آیه از قرآن مجید و نیز خواندن دعای مختصری از دعاهای شب جمعه، به حضرت بقیة‌الله (عجل الله تعالی فرجه) متوسل شدم و با دلی پر از اندوه به خواب رفتم. ساعت چهار بامداد طبق معمول بیدار شدم. ناگاه احساس کردم که از اتاق پایین که همسرم آنجا بود سر و صدا و همهمه بلند است، سر و صدا قدری بیشتر شد و سپس ساکت شدند.

بنابراین، معجزات آن حضرت به دوره ى قبل از غیبت و دوره‌ی غیبت، ختم نمى‌شود و به هنگام ظهور نیز آن حضرت براى معرّفى حقانیّت خویش و اتمام حجّت بر دشمنان و منكران، معجزاتى را انجام خواهند داد

من گمان کردم میهمان از همدان یا تهران آمده، اعتنایی نکردم، تا اینکه صدای اذان صبح شنیده شد،‌ برای وضوگرفتن پایین رفتم، دیدم چراغ‌های حیاط روشن است و دختر بزرگم که پس از مرگ برادرهایش خنده به لبش نیامده بود، خوش‌حال و متبسم قدم می‌زد.

از او پرسیدم: چرا نمی‌خوابی؟ گفت: پدرجان! خواب از سرم رفت. گفتم: چرا؟ گفت: به‌خاطر آنکه مادرم را ساعت چهار بعد از نیمه‌شب شفا دادند. من منتظر بودم که بیایید و به شما مژده بدهم. گفتم: چه کسی شفا داد؟ گفت: مادر ساعت چهار بعد از نیمه‌شب با شدت اضطراب ما را بیدار کرد که برخیزید، آقا را بدرقه کنید!‌ همگی بیدار شدیم، ناگهان دیدیم مادرم با آنکه قدرت نداشت از جا حرکت کند، از اتاق بیرون آمد. من که همراه مادرم بودم، به‌دنبال ایشان رفتم. نزدیک درب حیاط به او رسیدم. گفتم: مادرجان! کجا می‌روی؟ آقا کجا بود؟

مادرم گفت: «آقایی، سید جلیل‌القدری در لباس اهل علم به بالینم آمد و فرمود: برخیز، گفتم: نمی‌توانم. با لحن تندتری گفت: برخیز!‌ دیگر گریه نکن و دوا هم نخور. من از هیبت آن بزرگوار برخاستم. فرمود: دیگر گریه نکن، دوا هم نخور، همین‌که رو کرد به طرف در اتاق، من شما را بیدار کردم و گفتم: از آقا تجلیل کنید و ایشان را بدرقه نمایید، لیکن شما دیر جنبیدید، خودم ایشان را بدرقه کردم.»

امام زمان

 

مادرم هنگامی‌که متوجه شد، نزدیک درب حیاط ایستاده، گفت: زهرا! من خواب می‌بینم یا بیدارم؟ من خودم تا اینجا آمدم؟ گفتم: مادرجان: شما را شفا دادند، سپس مادرم را به اتاق آوردم.

آری؛ با گفتن یک کلمه «گریه نکن» آن‌همه اندوه و غم از دل بیرون رفت.»(3)

4. دانشمند فاضل، شمس‌الدین محمدبن‌قارون نقل می‌کند که مردی به نام «نجم» ملقب به «اسود» در دهکده معروف به «دقوسا» واقع در کنار فرات زندگی می‌کرد. وی مردی خیرخواه و نیکوکار بود و زنی به نام فاطمه داشت، او نیز زن صالح و با تقوایی بود و دو فرزند داشت.

از اتفاق، زن و شوهر، هر دو نابینا شدند، سخت ناتوان گشتند، این حادثه در سال 712 اتفاق افتاد،‌ زن و مرد مدت زیادی را بدین‌گونه گذراندند، تا اینکه یکی از شب‌ها زن حس کرد دستی روی صورتش کشیده شد و گوینده‌ای به او گفت: «خداوند نابینایی تو را برطرف ساخت. برخیز و برو نزد شوهرت ابوعلی و در خدمتگزاری او کوتاهی مکن.» زن نیز چشم خویش را باز کرد و دید خانه پر از نور است، فهمید که ایشان قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله) بوده است.(4)

ابن شادان می‌گوید: چهارصد و هشتاد درهم سهم امام نزد من جمع شده بود، من نمی‌خواستم از پانصد درهم کمتر باشد، لذا بیست درهم از مال خودم برداشته، به آن اضافه نموده و برای اسدی (وکیل حضرت) فرستادم، اما ننوشتم که مقداری از این‌ها هم از من است. جواب آمد: پانصددرهمی که بیست درهم آن از خودت بود رسید

خبر دادن از غیب

از پسر مهزیار نقل شده كه در سفرى با كشتى همراه پدرم بودم و مال زیادى به همراه او بود. پدرم، دچار بیمارى سختى شد و گفت: « من، در حال مردن هستم». و در مورد آن اموال، وصیت كرد كه آن ها را به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بدهم. از این وصیّت تعجّب كردم، ولى مطمئن بودم كه پدرم بیهوده سخن نمى گوید. با خود گفتم: «اگر امر برایم روشن شد، مانند دوران امام حسن عسكرى (علیه السلام) به وصیّت عمل مى كنم و الّا آن را صدقه مى دهم.».

مدّتى در عراق بودم تا این كه فرستاده اى از جانب امام زمان (علیه السلام) آمد و مشخصّات مال و محلّ مخفى كردن آن را گفت و حتّى بعضى از مشخّصاتى را كه خودم هم نمى دانستم، بیان كرد و من هم مال را به او دادم. (الغیبة ـ شیخ طوسی ص 283)

معجزاتى كه امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه) به هنگام ظهور انجام خواهد داد.

امام صادق (علیه السلام) مى فرماید: «هیچ معجزه اى از معجزات انبیا نیست مگر این كه خداوند آن را به دست حضرت قائم (عج) براى اتمام حجّت، بر دشمنان ظاهر خواهد كرد.». (منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر، لطف الله صافى، ص 312)

بنابراین، معجزات آن حضرت به دوره ى قبل از غیبت و دوره‌ی غیبت، ختم نمى‌شود و به هنگام ظهور نیز آن حضرت براى معرّفى حقانیّت خویش و اتمام حجّت بر دشمنان و منكران، معجزاتى را انجام خواهند داد.

 

 پی نوشت‌ها:

1. اصول کافی، مرحوم کلینی، ج1، ص517.

2. همان مأخذ، ص523.

3. شیفتگان حضرت مهدی(عج)، ص172.

4. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص74.

منبع تبیان

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: معجزات وداستانهایش(واقعی) , ,
برچسب‌ها: معجزات وداستانهایش , داستانهای معجزه , معجزه , ,
تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
 

 

قصه های عرفانی:مردی که به زیارت امام حسین(ع)نمی رفت....

 

 

 

 

 

شخصی از بزرگان هند به قصد مجاورت کربلای معلّی به این شهر آمد و مدت شش ماه در آنجا ساکن شد و در این مدت داخل حرم مطهر نشده بود و هر وقت زیارت حضرت امام حسین علیه السلام را اراده می‌کرد، بر بام منزل خود رفته، به آن حضرت سلام می کرد و او را زیارت می‌نمود؛ تا این که سرگذشت او را به «سید مرتضی»که از بزرگان آن عصر و مرسوم به «نقیب الاشراف» بود رساندند.

 

سید مرتضی به منزل او رفت و در این خصوص او را سرزنش نمود و گفت: «از آداب زیارت در مذهب اهل‌بیت علیه السلام این است که داخل حرم شوی و عقبه و ضریح را ببوسی. این روشی را که تو داری، برای کسانی است که در شهرهای دور می‌باشند و دستشان به حرم مطهر نمی‌رسد.»

 

آن مرد چون این سخن را شنید گفت: «ای نقیب الاشرف» از مال دنیا هر چه بخواهی از من بگیر و مرا از رفتن معذور دار.

 

هنگامی که سید مرتضی سخن او را شنید بسیار ناراحت شد و گفت: «من که برای مال دنیا این سخن را نگفتم؛ بلکه این روش را بدعت و زشت می‌دانم و نهی از منکر واجب است.»

 

وقتی آن مرد این سخن را شنید، آه سردی از جگر پر دردش کشید. سپس از جا برخاست و غسل زیارت کرد و بهترین لباسش را پوشید و پا برهنه و با وقار از خانه خارج شد و با خشوع و خضوع تمام، نالان و گریان متوجه حرم حسینی گردید تا این که به در صحن مطهر رسید .

 

نخست سجده شکر کرد و عتبه صحن شریف را بوسید. سپس برخاست و لرزان، مانند جوجه گنجشکی که آن را در هوای سرد در آب انداخته باشند، بر خود می‌لرزید و با رنگ و روی زرد، همانند کسی که یک سوم روحش خارج گشته باشد، حرکت می‌کرد تا این که وارد کفش کن شد. دوباره سجده شکر به جا آورد و زمین را بوسید و برخاست و مانند کسی که در حال احتضار باشد داخل ایوان مقدس گردید و با سختی تمام خود را به در رواق رسانید.

 

چون چشمش به قبر مطهر افتاد، نفسی اندوهناک بر آورد و مانند زن بچه مرده، ناله جانسوزی کشید. سپس به آوازی دلگداز گفت: «اَهَذا مَصرَعُِِِ سیدُالشهداء؟ اَهَذا مَقتَلُ سیدُالشهداء؟ ؛ آیا اینجا جای افتادن امام حسین علیه السلام است؟ آیا اینجا جای کشته شدن حضرت سیدالشهداء است؟»

http://soltanseda.ir

پس فریاد کشید و نقش زمین شد و جان به جان آفرین تسلیم نمود و به شهیدان راه حق پیوست.»

 

 

منبع:داستان‌های علوی، ج4، ص210/ دارالسلام عراقی، ص30

http://soltanseda.ir

 

 

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: داستانهای واقعی , ایمان , مذهبی , ,
برچسب‌ها: معجزات وداستانهایش , داستانهای معجزه , معجزه , ,
تاريخ : چهار شنبه 19 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی
آیة الکرسی

 


 نام اعظم برای حاجات

باتشکرازگردآوردنده،ومنبع؛تبیان

انتشار؛میرزائی ////خواهش میکنم،برای مشکلم وحاجتم برام دعاکنید،

یکی از دستوراتی که برای برآورده شدن حاجات

وارد شده دستورالعملی است که حضرت علی

(علیه‌السلام) آن را مرقوم فرمودند و آن را "طلسم

عظیم‌القدر" می‌نامند که آیة‌الکرسی  یکی از اجزای

این طلسم بزرگ می‌باشد.

 


 

 

حمد و سپاس مخصوص خدایی است که آگاه به نهان‌ها و نیات انسان‌هاست و درود بی حد و انتها بر سید ممکنات و گل سرسبد خلقت حضرت محمد بن عبدالله (علیه‌السلام) و آل طاهرین آن حضرت باد.

بزرگ‌ترین آیه‌ی قرآن که همان آیه 282 سوره بقره می‌باشد به نام آیة‌الکرسی اختصاص یافته است و به این آیه "سید آیات قرآن" می‌گویند. و از حیث اینکه مباحث خداشناسی و توحید در این سوره عظیم می‌باشد  به " قله قرآن " هم معروف شده است.

 

آیة‌الکرسی، طلسم عظیم القدر

"کرسی" را همان جسم بزرگ کیهانی دانسته‌اند که تمام اجزائی که در آسمان و زمین است در آن جای می‌گیرد. از حضرت علی(علیه‌السلام) نقل شده است که آسمان و زمین و تمام موجودات در داخل این کرسی قرار گرفته‌اند که هماره چهار فرشته به اذن خداوند آن را حمل می‌کنند.

یکی از دستوراتی که برای برآورده شدن حاجات وارد شده دستورالعملی است که حضرت علی (علیه‌السلام) آن را مرقوم فرمودند و آن را "طلسم عظیم‌القدر" می‌نامند که آیة‌الکرسی  یکی از اجزای این طلسم بزرگ می‌باشد.

از حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده است که فرمودند: « هرکس الله اکبر را 50 مرتبه ، بسم الله الرحمن الرحیم را 10 مرتبه و آیة‌الکرسی، سوره اخلاص، سوره ناس و فلق را یک‌بار بنویسد و آن را بر بازوان خود ببندد آن طلسم بزرگی است که هر سؤال و خواهشی داشته باشد خداوند به او مرحمت خواهد کرد.»

در کتاب گوهر شب چراغ ص 214 نقل شده است : (فَهُوَ طِلِسمٌ عَظیمُ القَدر یَسأَلُ اللهُ تَعالی شَیئاً اعُطاهُ اِن شاءَ اللهُ تعالی. )

 

آیة‌الکرسی، منشأ خیر و برکت

آیة‌الکرسی منشأ خیر و برکتی است که خداوند تبارک و تعالی توسط حضرت رسول اکرم در سوره مبارکه بقره به انسان عطا فرموده است و خداوند می‌فرماید: این آیه عظیم‌الشأن و با برکت را به بندگانم هدیه می‌کنم و به همین دلیل است که پیغمبر عزیز ما به پیروانش توصیه می‌کند که آیة‌الکرسی را مورد توجه خاص خود قرار دهند و تلاوت کنند تا از منشأ خیر و برکت آن بهره بگیرند.

در کتاب الدرالمنثور ج1، ص 323 از عایشه همسر رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) روایت شده است که: حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) می‌فرماید: خیر و برکت شما با خواندن آیة‌الکرسی افزونی می‌یابد.

از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و... اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیة‌الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید

مهم‌ترین پیام‌های آیة‌الکرسی

آیة الکرسی

1. رهایی از کلیه قیود و بندهای مادی و بشری

2. تسلیم در برابر اراده حق

3. نفی عبودیت غیر خدا و لزوم یگانه پرستی

4. گستردگی محدوده سلطنت و قدرت حق

5. اقرار به وسعت دانش الهی

6. بی نیازی حق از استراحت و آسودن

7. اعتقاد به قیومیت حق بر جهان هستی

8. شرط شفاعت، اذن اوست

9. باور داشتن صفاتی چون « حی» ، « قیوم» ، « علی» ، «عظیم»

10. اظهار عجز و ناتوانی در برابر علم بی پایان خداوند

آیة‌الکرسی برای رضایت و خوشنودی خداوند

پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیة‌الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق نمود که هیچ چیزی بین این‌ها و خداوند حجاب نبود...، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده‌ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نمازی قرائت کند من او را در حظیرة القدس و آنچه که در آن است ساکنش می‌کنم. و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌کنم به نگاه خاصی... و در هر روز هفتاد حاجت او را که کم‌ترینش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده می‌کنم و در نزد تمام دشمنانش عزیز و نصرتش می‌دهم و هیچ چیزی مانع دخولش در بهشت نیست.

 

آیة‌الکرسی برای دیدن جای بهشت

در کتاب خواص الآیات ص 19 در ذیل روایات آمده است: هر کسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیة‌الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.

 

آیة‌الکرسی برای استجابت دعا

در کتاب مهج الدعوات ص316 آمده: در کتاب تحفة الملوک ص212، از مهج الدعوات آورده که بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده‌اند که: اسم اعظم که دعا به وسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد:

الف) سوره بقره:آیة‌الکرسی آیه 255.

ب) در سوره آل عمران آیه 2: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه 11: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

 

آیة‌الکرسی برای رفع فراموشی

در کتاب خواص الآیات ص20 آمده: سلمان فارسی روایت می‌کند که: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) فرمود: هرکس آیة‌الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آن‌را بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد.

 

آیة‌الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود:اگر بدانید آیة‌الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آن‌را ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیة‌الکرسی پناه ببرید ، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید ، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیة‌الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

سلمان فارسی روایت می‌کند که: پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) فرمود: هرکس آیة‌الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آن‌را بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد

آیة‌الکرسی برای در امان بودن متاع

در کتاب بحارالانوار،ج102،ص300آمده:حضرت علی (علیه السلام) فرمود:« هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید ، سوره قدر ، و آیة‌الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ می‌کند.»

 

آیة‌الکرسی برای سفر در ایام هفته

در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص 38 آمده: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و...اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیة‌الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

 

آیة‌الکرسی برای شفای هر دردی

آیة الکرسی

در کتاب مفاتیح‌الجنان نقل شده است راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) بر ما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم یا ندهم که بپرسم به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی(ع) و سلمان گفتند: این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیة‌الکرسی، فلق ، ناس ، کافرون و هفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

و همچنین نقل شده است در کتاب مکارم الاخلاق ،ج1،ص93 پیامبر فرمود: قسم به خدایی که مرا به پیغمبری مبعوث کرد، جبرئیل گفت: کسی که این آب را بنوشد خداوند هر دردی را که در بدنش باشد برطرف کرده و به او عافیت می‌بخشد.

 

آیة‌الکرسی برای رسیدن به مراد

در کتاب بحارالانوار نقل شده است: اگر کسی 3 بار آیة‌الکرسی را بر آب بخواند و روی خود را بشوید و دو رکعت نماز بگزارد و در هر رکعت سوره حمد را یک‌بار و آیة‌الکرسی را نیز یک‌بار بخواند هر مراد که داشته باشد به نتیجه می‌رسد.

 

آیة‌الکرسی برای شفای بیمار

در کتاب وسائل الشیعه جلد1 ص380 نقل شده است: در روایات وارد شده است که: آیة‌الکرسی را کنار مریض و میت بخوانید و بعد بگویید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه 54 تا 56 سوره اعراف است را خوانده و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت نموده که برای بهبودی و شفای مریض و آرامش میت مناسب است.(انشاء الله)

 

نتیجه:

در این آیه مبارکه (آیة‌الکرسی) شانزده باز از خداوند بزرگ سخن به میان آمده است. گاهی با اسم و گاهی با ضمیر به ذات اقدس الهی اشاره شده و می‌توان گفت در تمام قرآن چنین آیه ای نظیر ندارد.

مضامین عمیق و رفیع این آیه شریفه در تمام ادوار و برای همه انسان‌هایی که ظالب حق و سعادتند، بهترین درس یکتاپرستی و عالی‌ترین راهنما برای نجات از اسارت شرک و پرستشهای موهوم است. شاید از همین روست که در مجامع روایی ما این قدر به مداومت و تدبر در آن تاکید شده است.

التماس دعا دارم/میرزائی  

برای مشاهدهٔ کل سایت لطفا 

کلیک 

کنید

 

 

ازسایت تبیان هم دیدن کنید

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , دعاهاوآیات , ایمان , مذهبی , دعاوطلسم برای مهمات وحاجات وگرفتاریها , ,
برچسب‌ها: دعایی عظیم الشأن برای حوائج , دعابرای حاجات , آیة الکرسي ونام اعظم , اجابت دعا , دعای سریع الاجابة , دعایی که زودمستجاب میشود , دعای ردنشدنی , دعایی اگردعایتان مستجاب نمیشود , نام اعظم , ,
تاريخ : چهار شنبه 12 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

دعای عظیم الشأن

برای برطرف شدن مشکلات بزرگ

باسلام :ازشخصی دیدم درجایی درمورداین دعا نوشته بود ؛شب تولد امام جواد این دعا رو پیدا کردم و بعد از هر نمازم اونو خوندم همون شب یکی از بزرگترین مشکلات مادیمون حل شد رسیدن به گنج های پی در پی و توانگری موقوف است بر توسل به امام جواد علیه السلام . توسل به حضرتش با این دعا است :

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ إِلَّا

جُدْتَ‏ بِهِ‏ عَلَیَ‏ مِنْ‏ فَضْلِکَ‏ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى

مَنْ وَسِعَکَ وَ وَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ وَ أَغْنَیْتَنِی

عَمَّنْ سِوَاکَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِی إِلَیْکَ وَ قَضَاهَا

عَلَیْکَ إِنَّکَ لِمَا تَشَاءُ قَدِیرٌ

خواندن این توسل بعد از هر نماز واجب برای اداء قرض نیز مجرب است

هرکس این دعاروخواند،شماروبقرآن قسمتون میدم

برای حاجات دل من دعاکنید

انشالله درهمین ساعت خداوندبردعای شما نظروبرایتان مستجاب کند

(  میرزائی   )

 

برای مشاهدهٔ کل سایت لطفا

کلیک

کنید

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: دعاهاوآیات , موضوعات مفیدبرای همه , ایمان , مذهبی , ,
برچسب‌ها: دعای بزرگی برای مشکلات بزرگ , دعایی مستجاب , دعایی برای مشکلات مادی , دعای حاجت برای مهمات بزرگ دردنیا , دعایی که اجابتش را دیده اند ,
تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

انتشار؛ سلطان میرزائی

مدیرومشاورهٔ مذهبی؛ حاج غلامرضامیرزاده

منبع ؛ ویکی فقه

 

 یکی از سیاست‌های اصلی ما رعایت احترام به صاحبان نظریه  است. اتقان و مستند بودن مطالب یکی دیگر از سیاست‌هاست که در نگارش مطالب باید رعایت شود. تدوین مطالب توسط طلاب قم، مشهد، نجف و سایر حوزه‌های علمیه با رعایت اتقان و استناد، انجام می‌شود.(ویکی فقه) 

 

 

یکی از وظایف شیعه در عصر غیبت امام زمان (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تضرع و زاری و دعا برای تعجیل در فرج آن حضرت است.

← دعا برای حل مشکل تمام عالم
انسان معمولاً در موقع گرفتاری دعا می‌کند و در راحتی غافل است البته این که چه چیزی را گرفتاری و مشکل بداند مهم است. مشکلات شخصی یا اجتماعی.
به نظر می‌رسد ریشه‌ی همه‌ی مشکلات عالم، غیبت ولی الله الاعظم است و اگر او بیاید تمام مشکلات برطرف می‌شود.

← دعا خوشحال کننده قلب امام عصر
باید‌ اندیشید که در موارد و اماکن استجابت دعا چه بخواهیم که جامع همه‌ی خوبی‌ها و خیرات باشد. بسیاری دعاها در نهایت، نجات شخص دعا کننده را به دنبال دارد و برای سایر مردم و از جمله حضرت حجت (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) سودی ندارد و مشکل او را حل نمی‌کند. در حالی که جلب منفعت برای خود با احادیثی که می‌گوید «مؤمن نیست مگر این که جان مرا از جان خودش بیشتر دوست بدارد و اهل‌بیت مرا از خانواده خود بیشتر دوست بدارد» و با آیه‌ی مودّت «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودّة فی القربی» [۱] که مزد رسالت است سازگاری ندارد.
مودّت فراتر از محبت است چون ممکن است پدری فرزندش را خیلی دوست داشته باشد ولی در اثر اختلاف با او قهر باشد، اما با پیامبر و اهل‌بیت، نمی‌شود قهر کرد، ممکن است کسی را دوست بدارد ولی کمکی به او نکند اما مؤدت ابراز حبّ با دست و زبان و سایر اعضاء است.
پس دعایی بکنیم که فایده آن خوشحالی پیامبر و خاندان او باشد و خاصه قلب امام زمان را شاد کند و نیز ثمره‌اش برای همه ی انسان‌ها از مرده و زنده باشد و بالاخره جامع همه‌ی خوبی‌ها باشد و آن دعا برای فرج قائم آل محمد (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) است.

← دعا مخصوص فرج حضرت
باید حضرت بقیة الله را برای خودش بخواهیم نه این که واسطه حل مشکلات خودمان. جمکران را بهنیت دعا برای تعجیل فرجش برویم نه برای رفع مشکلات خودمان.
در مکاشفه‌ای، امام عصر (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در حرم امام حسین (علیه‌السّلام) به مرحوم آیت‌الله بهبهانی (رحمة‌الله‌علیه) فرمود ببین اینجا که دعا مستجاب است کسی به یاد ما نیست ایشان شنید که همه برای مشکلات خودشان دعا می‌کنند).

← فرج حضرت فرج ما
در حدیث است که «اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان فی ذلک فرجکم» [۲] یعنی برای تعجیل فرج، بسیار دعا کنید به راستی که فرج شما در آن است.
این حدیث مهدوی دو نکته دارد:
یک) دعا برای فرج او، فرج ما را هم می‌رساند یعنی با آمدن آن ماء معین «قل ارءیتم ان اصبح ماؤکم غوراً فمن یاتیکم بماء معین» [۳] (این آیه به حضرت مهدی (علیه‌السّلام) تاویل شده است.) همه تشنه‌های عالم سیراب می‌شوند و مشکلاتی که داریم حل می‌شود.
دو) شاید این نکته هم استفاده شود که وقتی کسی برای حضرت دعا کند، آن حضرت هم برای مشکلات دعا کننده دعا می‌کند و چه خوب است که انسان مشمول دعای او که دعایش مستجاب است و کلید همه گنج‌های دنیا و آخرت در دست اوست بشود.
مرحوم اصفهانی در مکیال المکارم نقل کرده که امام عصر (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در عالم خواببه یکی از دوستان ایشان فرموده: هر کس مصیبت جد شهیدم را یاد کند و سپس برای تعجیل فرج و تایید من دعا کند من هم برای او دعا می‌کنم.

زمان اجابت دعا[ویرایش]



عن الصادق (علیه‌السّلام): اغتمنوا الدعاء عند خمسة مواطن: ۱ـ عند قراءة القرآن ۲ـ و عند الاذان ۳ـ و عند نزول الغیث ۴ـ و عند التقاء الصفّین للشهادة ۵ـ و عند دعوة المظلوم فانها لیس لها حجاب دون العرش.
پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) فرمودند: الدعاء بین الاذان و الاقامة لا تردّ.
و در روایات دیگر: عند طلوع الفجر ـ فی اثر المکتوبة (بعد از نماز واجب)
اذا اقشعر جلدک و دمعت عیناک و وجل قلبک فدونک دونک فقد قصد قصدک: یعنی وقتی پوست بدنت لرزید و اشکت جاری شد و قلبت خاشع شد پس آن لحظه را غنیمت شمار که مقصود تو فراهم شده است.

مکان اجابت دعا[ویرایش]



عن النبی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم)... مکان‌هایی است که دعا در آنها به اجابت می‌رسد از جمله مکّه عندالحجر الاسود، بین المقام و الباب، علی الصفا و المروة، تحت قبة الحسین (علیه‌السّلام) .

حالات اجابت دعا[ویرایش]



دعای مریض
دعای پدر برای فرزند
دعای مسافری که در معصیت نباشد تا برگردد.
دعای برادر برای برادرش در غیاب او
الدعا مع رفع الیدین
فی السجود
فی لیلة القدر
بعد از دعا برای چهل مؤمن.
موارد فوق عمدتاً از عدة الداعی/ ۵۶-۵۷ و بحار، ج۹۰، ص۳۴۳ نقل شده‌اند.
به چند روایت که مناسب بحث است اشاره می‌شود:
عن علی بن موسی الرضا (علیه‌السّلام) علیکم بسلاح الانبیاء «قیل و ما سلاح الانبیاء؟ » قال الدّعاء! [۴][۵]
عن امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نعم السلاح الدّعاء [۶]
عن الصادق (علیه‌السّلام) انّ الدّعا انفذ من سلاح الحدید [۷] [۸]
عن الباقر (علیه‌السّلام) لا تُحقِّروا صغیراً من حوائجکم فانّ احبّ المؤمنین الی الله اسئَلُهم. [۹]
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) لِیسال اَحدُکم رَبَّه حاجته کلّها حتی یَساله شِسَعُ نعله اِذا انقطع.[۱۰]
سئل ابو جعفر (علیه‌السّلام) ... انّ کثرة القراءة افضل او کثرة الدعاء؟ قال (علیه‌السّلام) الدّعاء اَما تسمع لقوله تعالی: «قل ما یعبؤ بکم ربّی لولا دعائکم» [۱۱]
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) الدّعا مخّ العبادة و لا یهلک مع الدّعاء احدٌ.
قال رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) یدخل الجنة رجلان کانا یعملان عملاً واحداً فیری احدهما صاحبه فوقه فیقول: یا ربّ بما اعطیته و کان عملنا واحداً؟
فیقول الله تبارک و تعالی: سالنی و لم تسالنی. [۱۲]
عن الصادق (علیه‌السّلام) : کان امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) رجلٌ دعّاء.
قال امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) اعلم الناس بالله سبحانه اکثرهم له مسالة.
قال الله تعالی لموسی (علیه‌السّلام) یا موسی سلنی کل ما تحتاج الیه حتّی علف شاتک و ملح عجینک.
عن زین العابدین (علیه‌السّلام) الدّعاء یدفع البلاء النازل و ما لم ینزل. [۱۳]

 

منبع اصلی مطالب؛ویکی فقه
 اتقان و مستند بودن مطالب یکی  از سیاست‌هایست که در نگارش مطالب باید رعایت شود. تدوین مطالب توسط طلاب قم، مشهد، نجف و سایر حوزه‌های علمیه با رعایت اتقان و استناد، انجام می‌شود.

برای مشاهدهٔ کل سایت

 

کلیک

کنید 

شمارهٔ تماس بامدیردربالای سایت درحال حرکت است

 

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , دعاهاوآیات , ایمان , مذهبی , ,
برچسب‌ها: دعابرای امام زمان(ع) , دعای امام زمان(ع) , دعای امام عصر(ع) , دعابرای امام عصر(ع)دعای مستجاب , چرادعایمان مستجاب نمیشود , علت مستجاب نشدن دعا , حاج غلامرضامیرزاده , مداح اهل بیت هرمزگانی , مداح هرمزگانی , مداح بندرعباس , نوحه خانهای هرمزگانی , مداح های هرمزگانی , غلامرضامیرزاده ,
تاريخ : یک شنبه 9 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

فاصلهٔ زیارتهای عراقباایران وشهرهای مرزی

 

(حاج غلامرضامیرزاده)

 

 

شمارهٔ تماس حاج غلامرضامیرزاده

مداح اهل بیت(ع)

09300199846

 

فاصله تهران بغداد ۹۰۰ کلیومتر

فاصله بغداد تا کاظمین ۸ کیلومتر

فاصله بغداد تا سامرا ۱۱۱ کیلومتر

فاصله بغداد تا نجف ۱۶۵ کیلومتر

فاصله بغداد تا کربلا ۱۰۲ کیلومتر

فاصله نجف تا کربلا ۸۰ کیلومتر

فاصله نجف تا کوفه ۱۰ کیلومتر

نجف تاسامراء ۲۸۷کیلومتر

فاصله -مرزشلمچه تانجف۴۶۰کیلومتر

فاصله حرم امام حسین با حرم برادرش ابوالفضل ۳۰۰متر

فاصله کربلاتا شهر مُسیّب ، مدفن و زیارتگاه آن دو شهید نوجوان۲طفلان مسلم۴۰کیلومتر است

 

نجف تاسیدمحمد ۲۴۹ کیلومتر – تا۲طفلان مسلم ۱۱۶کیلومتر

کربلا تاسیدمحمد ۱۸۴کیلومتر – تا۲طفلان مسلم ۳۸کیلومتر

مهران تاکوت ۸۲کیلومتر – مهران تادیوانیه ۲۲۷کیلومتر

مهران تاحله 238 کیلومتر– مهران تابغداد ۲۵۵کیلومتر – مهران تا نجف 303کیلومتر

مهران تاکربلا ۲۸۰کلیومتر – مهران تاکاظمین 283 کیلومتر-

مهران تاسامراء 444کیلومتر – مهران تاسیدمحمد ۴۰۹کیلومتر – مهران تا۲طفلان مسلم : ۲۷۲کیلومتر

مرزخسروی تاکوت 341کیلومتر – مرزخسروی تادیوانیه ۳۹۵کیلومتر – مرزخسروی تاحله ۳۰۵ کیلومتر-

مرزخسروی تابغداد 190کیلومتر – خسروی تا نجف 380کیلومتر – خسروی تاخانقین 10کیلومتر – خسروی تامقدادیه 102 کیلومتر- خسروی تا بعقوبه 130کیلومتر- خسروی تاکربلا ۳۱۵کیلومتر – خسروی تاکاظمین 203کیلومتر – خسروی تاسامراء ۳۲۶کیلومتر – خسروی تاسیدمحمد۲۹۱کیلومتر – خسروی تاطفلان مسلم 281کیلومتر

نجف تا کربلا 78کیلومتر – نجف تابغداد 161کیلومتر – نجف تابصره 467کیلومتر – نجف تاحله ۶۱ کلیومتر- نجف تا رمادی ۲۷۱کیلومتر- نجف تا بعقوبه 227کیلومتر- نجف تا دیوانیه ۷۵کیلومتر –

نجف تاکاظمین 180کیلومتر – نجف تاسامراء ۲۸۷کیلومتر – نجف تاسیدمحمد۲۴۹کیلومتر – نجف تا۲طفلان مسلم 116کیلومتر

کربلا تابغداد 108کیلومتر – کربلا تاکوت۱۹۷کیلومتر – کربلا تاحله ۴۲کیلومتر – کربلا تا رمادی 218کیلومتر –

کربلا تابعقوبه 184کیلومتر – کربلا تادیوانیه ۱۴۴ کیلومتر- کربلا تا بصره ۵۲۴کیلومتر – کربلا تاکاظمین 115کیلومتر –

کربلا تا سامراء 220کیلومتر – کربلا تا سیدمحمد۱۸۴کیلومتر – کربلا تا 2طفلان مسلم ۳۸کیلومتر


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: سخنان ونصیحتهای بزرگان , حدیث , اشعاری ازجنس نیایش , دعاهاوآیات , موضوعات مفیدبرای همه , داستانهای واقعی , هنرکده , ایمان , مذهبی , نوحه ومداحی , ,
برچسب‌ها: حاج غلامرضامیرزاده , مداح اهل بیت هرمزگانی , مداح هرمزگانی , مداح بندرعباس , نوحه خانهای هرمزگانی , مداح های هرمزگانی , غلامرضامیرزاده , ,
تاريخ : چهار شنبه 5 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

 

حاج غلامرضا میرزاده

 حاج غلامرضامیرزاده؛شخصیتی فرهنگی / مجری ومکبرنمازجمعه/  مدیرکاروانهای زیارتی عتبات عالیات / سخنران/   خوش صدا/  مداح اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام که درهرمزگان بخصوص بندرعباس که یکی ازکسانیست که ازسن کودکی درمسجدابولفضل (ع) که درمحلهٔ برکهٔ گرد بندرعباس واقه شده بزرگ شده که توفیق خدمت به اهل بیت (ع) وشیعیانشان رادارد،که انشالله توفیق باشد ازسخنرانیهای پرمنفعت ایشان برای شماعزیزان درهمین سایت قرارخواهیم داد،

درماه صفر ۱۳۹۵ هم هرشب ساعت 21میتوانید درمسجدابوافظل(ع)دربیست متری شاحسینی بندرعباس باایشان ،درمراسمها حضورداشته باشید.

 روزی مردی خواب عجیبی دید

او دید که پیش فرشته هاست و به کارهای آنها نگاه می کند.
هنگام ورود دسته بزرگی از فرشتگان را دیدکه سخت مشغول کارند و تند تند نامه هایی را که توسط پیک ها از زمین می رسند، باز می کنند و آنها را داخل جعبه می گذارند
مرد از فرشته ای پرسید: شما چکار می کنید؟
فرشته در حالی که داشت نامه ای را باز می کرد گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می گیریم.
مرد کمی جلوتر رفت.
باز تعدادی از فرشتگـــان را دید که کاغذهـایی را داخل پاکت می گذارند و آن ها را توسط پیک هایی به زمین می فرستند.
مرد پرسید : شماها چکار می کنید؟
یکی از فرشتگان با عجله گفت : اینجا بخش ارسال است، ما الطاف و رحمت های خداوند را برای بندگان به زمین می فرستیم.
مرد کمی جلوتر رفت و یک فرشته را دید که بیکار نشسته است.
با تعجب از فرشته پرسید : شما چرا بیکارید؟
فرشته جواب داد : اینجا بخش تصدیق جواب است.
مردمی که دعاهایشان مستجاب شده باید جواب بفرستند ولی فقط عده بسیار کمی جواب می دهند.
مرد از فرشته پرسید : مردم چگونه می توانند جواب بفرستند؟
فرشته پاسخ داد : بسیار ساده ، فقط کافیست بگویند : خدایا شکر

 


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: ویژهٔ مناسبتهای مخصوص سال , هنرکده , ایمان , مذهبی , نوحه ومداحی , ,
برچسب‌ها: غلامرضامیرزاده , آقای میرزاده مداح , مداح اهل بیت حاج غلامرضامیرزاده , حاج غلامرضامیرزاده , مداح اهل بیت هرمزگانی , مداح هرمزگانی , مداح بندرعباس , نوحه خانهای هرمزگانی , مداح های هرمزگانی , غلامرضامیرزاده , ,
تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395
نويسنده : مرتضی میرزایی

سلطان مرتضی میرزائی

رابطه جنسی انسان و جن قوی ترین دلیل بر امکان شی، وقوع آن در خارج است. علمای شیعه و نیز دیگر علماء در کتابهای خود وقوع رابطه جنسی بین انسان و جن را نوشته اند. علامه مجلسی (رحمة الله) می نویسد: زنی به نام فاطمه بنت نعمان نجاریه می گوید: من رفیقی از طایفه جن داشتم، ایشان هر موقع بر من وارد می شد، به عمل زنا مشغول می شدیم. روزی آمد و بالای دیوار نشست و جلو نیامد. من پرسیدم: چرا نزدیک نمی آیی؟ گفت: امروز از طرف خداوند پیامبری در جزیره عربستان مبعوث شده که زنا را حرام می داند.(33) همین خبر عیناً با همین الفاظ در کتاب حیاة الحیوان الکبری، ج 1، ص 294 (باب الجیم و جن)تألیف محقق سنی، کمال الدین محمد بن موسی الدمیری، موجود است. جاحظ، یکی از علمای بزرگ اهل سنت می گوید: به نظر محققین، آمیزش بین جن و انسان واقع شده است، زیرا خداوند می فرماید: و شارکهم فی الاموال والاولاد.(34) لم یطمئهن انس قبلهم ولا جان.(35) حال اگر جن با انسان چنین رابطه ای نداشتند، در این دو آیه نمی آمد. باز می بینیم هر موقع مردی مصروع (مبتلا به صرع) می گردد، طرف او زنی از جن است که در اثر عشق و علاقه ای که بر آن مرد داشته، او را مصروع کرده است و نیز هر گاه زن مصروعه شود، عاملش مردی از جن است که به او عشق ورزیده، بوییده و بوسیده تا او را به این حال انداخته است. اگر غیر از معاشقه و استلذاذ بود، مرد انسانی مصروع مرد جن می گردید و زن انسان مصروعه زن جن می شد، در حالی که چنین نیست.(36) حجاج بن یوسف و شیطان در بحار الانوار و تفسیر صافی آمده است که از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل شده که: پرسیدند چگونه می توان شناخت که شیطان در نطفه انسان شرکت کرده است یا خیر؟ فرمود: بحبنا و بغضنا فمن احبنا کان نطفة البعد و من ابغضنا کان نطفة الشیطان. یعنی، چنین چیزی به دوستی ما و به دشمنی با ما (اهل بیت)معلوم می شود، هر که ما را دوست می دارد، نطفه پدرش است و هر که با ما دشمن است نطفه شیطان است. مجلسی (ره)در سماء العالم بحار، نقل کرده از عیاشی که حضرت باقر (علیه السلام) فرمود: کان الحجاج ابن الشیطان. یعنی، حجاج پسر شیطان بود. بعد فرمود: یوسف ثقفی نزد مادر حجاج آمد و درخواست مجامعت کرد، همسرش گفت: نو که همین حالا پیش من بودی و مجامعت نمودی! یوسف دیگر چیزی نگفت. فامسک عنها، فولدت الحجاج یعنی از جماع خودداری کرد تا بعد از مدتی حجاج متولد شد. از این خبر معلوم می شود که شیطان به صورت یوسف ثقفی متشکل شده و نزد مادر حجاج آمده و با او مجامعت کرده به همین جهت کمال عداوت را به سادات و فرزندان پیامبر داشت.(37) درخواست ازدواج جن از انسان حجة الاسلام آقا سید محمد ابراهیم حسینی (صدر)نقل فرمودند که: من در سال 1374 در روستای کرزان از توابع تو یسرکان منبر می رفتم. روز تاسوعا بود. با میزبان خود آقای محمود افشاری، برای گردش به صحرا رفتیم. پدری با دو فرزندش را دیدیم که لوبیا قرمز می کاشتند. بعد از سلام و احوال پرسی، سخن از توجه خداوند بزرگ به بندگان و معجزه ائمه اطهار (علیه السلام) به میان آمد. آقای کریم کرزانی داستان جالبی را برای ما نقل کرد که: یکی از بچه ها به نام عباس، فردی است بسیار متدید و دقیق در تکلیف شرعی که با مادر و همسر خود زندگی می کند. روزی از محل کار خود خارج شده، به سوی منزل می رود. در بین راه صدای دختری به گوشش می رسد که ایشان را با نام صدا می زند. وقتی که برمی گردد، دختری زیبا با قیافه بسیار دلفریبی را مشاهده می کند. آن دختر اظهار می کند: عباس من عاشق تو شدم و در خواست ازدواج با تو را دارم. عباس با شنیدن این کلام در حالی که از اتهام مردم هم هراسان است که در کوچه با چنین دختری مشغول صحبت گردیده، گفت: من همسر و مادری در تحت تکفل خود دارم و هیچ گونه توانایی اداره دو همسر و مادر را ندارم. او اظهار می کند که از شما توقع مخارج و غیره را ندارم، بلکه نیازهای مادی شما را هم هر چه باشد برطرف خواهم کرد. عباس می گوید چون نمی خواستم در جایی که مردم متوجه بودند با او صحبت کنم، تا مبادا آبرویم خدشه دار شود، لذا بی اعتنایی کرده و به سوی منزل روانه شدم. وقتی به منزل رسیدم دیدم جلوتر از من آمده و در منزل نشسته. گفتم: من تا امروز اصلاً تو را ندیده ام تو چطور ندیده عاشق من شده ای؟ گفت: من از طایفه جن هستم، انسان نیستم ولی چکنم، عاشق و دلباخته تو شده ام، از تو تقاضای ازدواج دارم و تمام زندگی ترا تضمین می کنم که با خوشی زندگی کنی. عباس می گوید او هر چه اصرار می کرد، من مخالفت می کردم تا اینکه گفت: عباس، من می روم، تو تا فردا با مادر و همسرت مشورت کن. در همین حال مادر و همسرم که نشسته بودند، گفتند: عباس گویی تو با کسی صحبت می کنی، ما که غیر از تو کسی نمی بینیم، من جریان را شرح دادم، مادرم گفت: عباس، جن زده نشده باشی؟ آن روز گذشت، فردا من طبق معمول به دکان رفته، مشغول کار شدم و در وقت همیشگی به خانه برگشتم، وقتی که وارد شدم دیدم باز آن دختر نشسته و منتظر است. بعد از سلام و جواب گفت: عباس! با مادر و همسرت مشورت کردی؟ گفتم: دیروز من به تو گفتم من نیازی به ازدواج دوم ندارم و خواهش می کنم که دست از من بردار. او گفت: من در عشق تو بی قرارم و می سوزم، استدعا دارم با من ازدواج کنی و همین طور اصرار می کرد. گفتم: خلاصم کن من ابداً به ازدواج دوم تن نخواهم داد، باز دیدم رهایم نمی کند، ناچار برای خلاصی خود سیلی محکمی به صورتش زدم. نگاهی به من کرد و گفت: اگر من چنین سیلی به تو بزنم زنده نخواهی ماند. در همین حال وقتی که از من مأیوس شد، یک سیلی به من زد و دیگر نفهمیدم جریان چه شد، وقتی که مادر و همسرم می بینند من نقش زمین شدم. مرا به پزشک می رسانند. ولی چون کاملاً لال شده بودم، از معالجه من ناامید می شوند. عباس مدت مدیدی با همین حال که قادر به سخن نبود، زندگی می کند تا اینکه روزی آرزو می کند که به زیارت ثامن الائمه نائل آید و این آرزو را با اشاره، به نزدیکان خود می فهماند. مادر و همسر و برادری که در تهران زندگی می کرد به همراه عباس به مشهد مقدس عازم می شوند و در مسافر خانه ای ساکن می شوند. یک هفته، هر روز به زیارت مشرف می شوند، لکن نتیجه نمی گیرند، تا روزی در منزل مشغول تهیه غذا بودند و عباس هم خوابیده بود، می بینند در خواب حرکت می کند و حرف می زند و مرتب می گوید: آقاجان آقاجان برادرش صدا می زند که عباس با چه کسی صحبت می کنی؟ یک مرتبه صدای عباس بلند می شود که آقا رفت، چرا نگذاشتید من با ایشان بروم و شروع به گریه کرده، گفت: در خواب جایی را دیدم که بسیار خوش آب و هوا بود و تمام ساکنین آنجا سید بودند و در بین آنها دو آقای بزرگوار تشریف داشتند که هر دو نزد من آمدند و فرمودند ما آمده ایم شفای تو را از خداوند تقاضا کنیم. سؤال کردم: این جماعت کیستند؟ فرمودند همه اینها سیدند و بعد من از یکی از آن افراد سؤال کردم، این دو بزرگوار کیستند؟ گفت: امام رضا (علیه السلام) و امام زمان عجل الله تعالی فرجه. در همین حال یک کمربند پارچه ای به من دادند که نصف آن را هم مردم پاره پاره کرده، بردند و نصف آن مانده است. آن دو بزرگوار می خواستند تشریف ببرند، من هم می خواستم با آنها بروم، استغاثه کردم، شما بیدارم کردید، و از همان دقیقه عباس شفای کامل خود را دریافت.

 

برای مشاهدهٔ کل سایت لطفا کادر (سلطان صدابندر)راکه دربالای صفحهٔ سایت قرارداردکلیک کنید باتشکرمیرزائی


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
موضوعات مرتبط: داستانهای واقعی , حقیقت جنیان , ,
برچسب‌ها: ازدواج جن وانسان , جن , رابطهٔ جن وانسان ,

آخرين مطالب
1111111111 11111111111
سلام
سلام

سلطان هستم از اینکه قدم بر دیده ما نهادید از شما کمال تشکر را دارم.

ارسال پیامک به سلطان
باتشکر از بازدیدشما،با ما در شبکه های اجنمایی نیز همراه شوید

/
وبسایت رسمی سلطان صدا،خوانندهٔ بندرعباسی /مرتضی میرزائی

بستن عکس